Full version: Lön en lördag?
Elin80
Hej!

Funderar på att jobba idag, och har fått för mig att man en lördag innan kl. 12 får 75% och efter kl. 12 får 100%. Stämmer detta?

/Elin
Kathy
CITAT (Elin80 @ 29-04-2006, 09:26)
Hej!

Funderar på att jobba idag, och har fått för mig att man en lördag innan kl. 12 får 75% och efter kl. 12 får 100%. Stämmer detta?

/Elin

Hej Elin!

Det beror helt på hur ditt avtal ser ut och i vilken bransch du jobbar inom.
Elin80
CITAT (Scrollan @ 29-04-2006, 09:29)
CITAT (Elin80 @ 29-04-2006, 09:26)
Hej!

/Elin

Hej Elin!

Det beror helt på hur ditt avtal ser ut och i vilken bransch du jobbar inom.

Jaha...Vi går efter HTF på jobbet...

/Elin
netaave
CITAT (Elin80 @ 29-04-2006, 08:26)
Hej!

/Elin

Har jag aldrig hört talas!
Existerar OB-tillägg fortfarande? Trodde allt sådant var inbyggt nu för tiden? tongue.gif
(Skojar bara)
Reagerar på det du skriver Elin "Funderar på att jobba idag" kan du gå och komma som du vill eller?
Biggan_
Jag har vanlig timlön på lördagar fram till kl 12.00, sedan är det 100%. Det är Handels avtal. Hur det ser ut på tjänstemannasidan HTF vet jag inte.
Elin80
CITAT (netaave @ 29-04-2006, 12:35)
CITAT (Elin80 @ 29-04-2006, 08:26)
Hej!

/Elin

Har jag aldrig hört talas!
Existerar OB-tillägg fortfarande? Trodde allt sådant var inbyggt nu för tiden? tongue.gif
(Skojar bara)
Reagerar på det du skriver Elin "Funderar på att jobba idag" kan du gå och komma som du vill eller?

Ja, denna helgen kan jag gå och komma som jag vill pga att vi håller på att byta datasystem och alla som vill jobba är välkomna. Det är inget tvång, men kan och vill man, så får man.

Stack förresten dit en stund nu på eftermiddagen...Ska ev. dit imorgon med.

/Elin
Inga från Närke
En länk som man kan söka lite i:

http://www.htf.se/templates/Search.aspx?id...uicksearchquery
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon