Full version: Tvillingsporre
Maggan H
Den här ränner iväg ganska bra, men det kommer ju utskott mellan varje bladpar ändå fast den inte är toppad. Bör man ändå toppa in den?
Bitta98
Jag vet inte om man behöver toppa den, men jag har i alla fall toppat min och tyckte att det gjorde gott. Tyckte att den blev tätare av toppningen.
Ingela_67
CITAT (Bitta98 @ 29-04-2006, 17:35)
Jag vet inte om man behöver toppa den, men jag har i alla fall toppat min och tyckte att det gjorde gott. Tyckte att den blev tätare av toppningen.

Jag har också toppat mina, sätt sticklingarna i vatten, de rotar sig jättelätt och vips har du fler tvillingsporrar biggrin.gif

// Ingela.
Maggan H
Okej, då toppar jag med! tongue.gif
Anki V
Så här står det om tvillingsporre hos Lindbloms fröer

Diascia barbareae
Tvillingsporre
Asca White Blush
vit med rosa gap och sporrar
annuell

Blommar efter ca 80 dagar
Höjd: H30 (25-30 cm)
Blomningtid: juli-frost.
Tidig och riklig blomning

Denna växt bildar täta små plantor med blommor på veka stjälkar ca 15 cm över bladverket. Mjukt rosa läppblommor, med två sporrar. Mycket rikblommande under lång tid. Från juli till frosten. Tål kyla, regn,vind mycket bra och även lätt frost.
Plantorna måste toppas under uppdragningen. De bör också stå ljust och svalt.

/Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon