Eva i Skåne
Dom brukar komma vid den här tiden och idag har jag sett många.

Tyvärr, tyvärr så är väldigt många av mina fågelholkar trasiga sad.gif
Jag är inte familjens snickare precis och ännu mindre är jag den som vill klättra på stegen för att sätta upp dem.
När sönerna var några år yngre var de flitiga fågelholktillverkare, men hållbarheten blev visst inte den bästa wink.gif Åtminstone en har bottnen trillat av på.

Jag vill gärna ha många småfåglar kring huset, men jag lägger hellre pengarna på växter än dyra fågelholkar... och sen var det ju det där med att de ska monteras upp också unsure.gif

Många småfåglar = färre mygg
och sen är det ju roligt både att se och höra dem också wub.gif
zaaritha
Dåligt m holkar här också! Jag är inte direkt skapt att klättra i träd eller på stegar o C. får ej "tummen ur" att göra o sätta upp holkar, tyvärr! mad.gif
Men, vi har småjoglar i trädgården, ändå---var de bor är mej en gåta!
kristerh
CITAT (Eva i Skåne @ 29-04-2006, 18:38)
Jag vill gärna ha många småfåglar kring huset, men jag lägger hellre pengarna på växter än dyra fågelholkar...

Har du ingen skola i närheten där eleverna kan tillverka några holkar för en billig penning på slöjden, (till klasskassan) kanske inte är tillåtet men man kan ju alltid försöka.
krister
*Felix matte*
Maken skrev ut ritning från SOF sida på nätet och har tillverkat massor av såna..
säger att han får 3 -4 st av en bräda som kostar 40kr smile.gif
Synd att frakten är så dyr... annars hade du fått ett gäng.

Eva i Skåne
Jättefina är dom Agneta. Och vilket bra pris det blir. smile.gif Men lite händig ska man allt vara för att få till det.

Jag kanske ska ta ut beskrivning och köpa hem virke... och se om det går att locka med snickeriarbete nån gång under sommaren.
I år lär det ändå inte bli fler bebodda holkar än de som redan finns, eftersom flyttfåglarna redan kommit.
Gossen Ruda