jenny-bodin
Vem vill inte ha det mysigt på uteplatsen i vår/sommar?
Skulle vara evigt tacksam för tips om hur jag kan ha det mysigt med sköna, gröna växter på min uteplats UTAN att bli bestulen. sad.gif

Uteplats med stenplattor och lite buskage runtom, vätter mot en parkering så det traskar förbi rätt mkt folk.

Antar att snubbeltrd och taggtrådsstängsel inte är poppis hos hyresvärden...
Whiskuchi
Belysning, med rörelsesensor så det tänds när någon knallar in på uteplatsen. Jag skulle bli avskräckt av det i alla fall ;-)
jenny-bodin
Tack för tipset! Men det skulle nog bli ett discotek här utanför då, det är en liten trottoar nära uteplatsen, men det kanske finns lampor som man kan ställa in avståndet på?! Tack ändå, Ska forska i det! smile.gif
Whiskuchi
Eller rikta sensorn mer "inåt" uteplatsen, så den inte tänds förrän någon knallar in där. Det bör gå att tejpa för delar av sensorn också, så den inte täcker upp så stort område...
jenny-bodin
Någon som har nåt mera tips på hur mina växter får leva i frid?
helios
Kan du inte flytta uteplatsen? Låter inte så mysigt att sitta nära en p-plats. Eller sätt upp ett plank.
Helios
jenny-bodin
Nix, det är en hyresrätt. Blir väl tvungen att kedja fast växterna... Tack ändå!
Margith
Byt ut buskaget mot en häck av eländigt taggiga rosenbuskar smile.gif
Komplettera sedan med belysning med rörelsecensor, som tänds så fort nån kommer nära (mörkläggningsgardiner kanske kan vara en idé här?) och sedan valfria växter i krukor innanför rosenhäcken smile.gif
Jag tror att det blir jättefint wub.gif
kristerh
Det finns ju nån slags sprinkler/vattensprut som går igång av rörelse, har läst att man kan skydda plantor mot rådjur o harar med det, det kommer en riktigt kraftig vattenstråle när någon rör sig på olämpligt område,
kan inte det vara nåt wink.gif inte så kul att sno saker o bli genomblöt samtidigt.
krister
jenny-bodin
Tack för alla tips, jag ska kombinera några av dem tror jag. Hoppas på en fin sommar, ha en riktigt trevlig Valborg!! wub.gif
Caprice
Varför inte en kopplad pitbull...? biggrin.gif
Ophelia
CITAT (Caprice @ 29-04-2006, 23:50)
Varför inte en kopplad pitbull...? biggrin.gif

...eller två lösa laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon