Kajsa
Var på Åsby trädgård idag och då man reade mini phalaenopsis kunde jag inte motstå ett exemplar. Ni som har dessa, förblir dom i detta lilla format, eller blir bladen större med tiden. Blomman i gul/vitt var inte så liten.
kristerh
Du fick inget namn på den wink.gif är det en equestris eller någon hybrid av den, kommer den att förbli liten, men det är ganska vanligt att de säljer vanliga phalaenopsis som miniplantor men de kommer att bli stora med åren.
har du ingen bild wink.gif
krister
Kajsa
Det är ingen equestris för det har jag en, utan den har exakt samma blomma som en vanlig phalaenopsis men bladen är bara
ca 7-8 cm långa, något svagt mönstrade.
Kajsa
Mini phalaenopsis
Letade på google och det här var ganska nära
och gul/vita blommor.
Linda_A
CITAT (Kajsa @ 29-04-2006, 19:19)
Var på Åsby trädgård idag och då man reade mini phalaenopsis kunde jag inte motstå ett exemplar. Ni som har dessa, förblir dom i detta lilla format, eller blir bladen större med tiden. Blomman i gul/vitt var inte så liten.

Är det en sån här som du har med? Mins blad har inte blivit större ännu dock. Men det säger inte så mycket.

Jag har fått känsla av det finns så mycket olika hybrider m.m. att folk inte kan ge några bra svar ang orkidéer bara genom bilder eller så.
Kajsa
Jo en sådan vanlig menar jag, men om nu bladen blir stora med åren
Kristerh, varför ska den kosta 165 kr som liten, är det inte att lura oss ?
Jag vill att den ska förbli en mini planta.
kristerh
CITAT (Kajsa @ 30-04-2006, 22:39)
Kristerh, varför ska den kosta 165 kr som liten, är det inte att lura oss ?
Jag vill att den ska förbli en mini planta.

Ja varför ska de vara så dyra wink.gif den kanske är någon slags hybrid, som inte blir så stor, ph finns i alla storlekar, det finns ju en sort som får blommor som är dubbelt så stora som equestrisens, kanske är en sådan du har wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon