Jag odlar f n 2 sorters chili - röd habanero och garit nånting (fr Kroatien) Trivs chili bäst i stora eller små krukor?
Åsa, mälardalen zon 2
30-04-2006, 08:04
Jag tycker de verkar trivas bäst ifall man gradvis planterar om dem i större kruka.
Olika sorters chili blir olika stora + man får ju också titta lite på hur det blir enklast för en själv, har man chilin i små krukor måste man vattna oftare än ifall man har större krukor.
Habanero odlar jag inte och Sarit Gat odlar jag för första året så jag vet inte hur stora de blir.
Mina Sarit Gat grodde ganska dåligt gjorde dina det med??? Som tur var grodde den Albanska desto bättre.
Mina Sarit gat grodde jättebra, i en blanding av såjord + perlit. De växer fort - fortare än habaneron som sådde en månad tidigare. De blir kanske högre än habaneron. Habaneron såddes från frön från grönsaksdisken på Vivo och Sarit gat köpte jag från Runåbergs fröer.
Var köpte du dina albanska? Är de starka i smaken?
Åsa, mälardalen zon 2
30-04-2006, 16:45
Sarit gat köpte jag från Runåbergs också, och den Albanska fick jag gratis av Runåbergs, jag skrev på min orderlista att jag ville vara provodlare och så skrev jag vilka växtslag jag kunde prova åt dem, så den sorten är ny för mig. Så vi får se hur den Albanska chilin funkar i mälardalen.
Jag anmälde också intresse för att provodla - men jag fick inga gratisfrön

Berätta hur det går med sorten, den är kanske nånting att satsa på nästa år!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.