Full version: Mme Hardy
Whiskuchi
Jag råkade spontanköpa en Mme Hardy när jag var på Rångedala igår wub.gif
Tänkte plantera henne i en rabatt i sydsydost, har köpt en säck rosjord så hon får det gott om fötterna. Men - och här avslöjar jag att jag är totalt novis på det här med rosor - vad ska jag tänka på när jag planterar? Och kommer hon hinna blomma i år? (den är krukodlad om det gör någon skillnad)
Känns som om rosor är nåt för mig, får se om hon tar sig - då kanske jag blir totalt rosbiten laugh.gif
kerstin z5-6
ja de brukar hinna blomma år ett, om än lite senare än vanlig blommningstid för just den rosen -juni juli
Whiskuchi
Vilken tur wub.gif
Hur djupt ska den sättas i jorden? Samma djup som i krukan eller djupare?
kerstin z5-6
Ympstället -det tjockare stället på den nedre delen av stammen där roten börjar -ska vara minst 5 10 cm under jord -bor du i hög zon ev djupare
Whiskuchi
CITAT (kerstin z5-6 @ 30-04-2006, 16:06)
Ympstället -det tjockare stället på den nedre delen av stammen där roten börjar -ska vara minst 5 10 cm under jord -bor du i hög zon ev djupare

Zon 3, på gränsen till 4. Jag pluppar ner den en bra bit för säkerhets skull wink.gif
Tack för svaret! smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon