CITAT (Gurkan @ 10-05-2006, 02:57)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 09-05-2006, 22:33)
Precis vad jag undrade över just nu - när man ska plantera om dem! Då kan jag omplacera mina tomatbebisar nu då. Hur stora krukor bör jag ta, inte de största riktigt än va? De kanske får flytta en gång till senare.
Hur stora krukor behöver de ha för sin slutgiltiga förvaring? 10-litershinkar eller krukor i den storlek man köper rosor i t.ex?
När jag ändå är på G med att fråga om storlekar, hur stora krukor vill paprika och chili stå i?
Minns inte ens vilka sorter det var du fick ... busktomater ... Ida Gold ??? Å nån till ...
10 litershinkar räcker gott om du är hemma och kan passa med vattningen var och/eller varannan dag.
Skola om dem i 10-12 cm krukor först.
Det var Ida Gold, Bloody butcher och så nån orange tomat - minns inte nu vad den heter. (sitter på jobbet nu)

Alla frön grodde utom ett. Självklart ska jag ta mycket väl hand om dina tomatbebisar men de får nog stå i 10-litershinkar ändå. Man ska inte skämma bort barnen för mycket!

Klarar sig majsen med det så borde väl tomaterna också göra det!
av paprikan var det nån som hette Red skin och så nån Healthy. Kan ha vart en tredje sort också? chilipepparn var Brazil. Jag har redan lyckats glömma att märka två krukor så jag vet inte om det är paprika eller chili men det visar sig väl!