AnitaO
Vill byta köksgardiner och vill gärna hitta på nåt skoj och gärna annorlunda.
Det är typiska gamla kopplade fönster 140 cm breda och dubbla rutor.
Någon som har nån skojig idé? smile.gif
netaave
Häng en rund duk runt gardinstången (så den hänger ner lika mkt på båda sidor) och drapera upp lite på mitten med en snygg gardinklämma.

Eller också sätter du korta gardiner bara i nedre halvan och har bara en dm-bred kappa upptill.

Här kanske du kan få tips annars http://www.jotex.se
Inga från Närke
Jag har gått i funderingar om att göra gardiner av alla gamla CD-skivor men det passar kanske inte in i ett kök, mera i ett datarum om man har ett sådant. Återvinning heter det wink.gif tongue.gif
*Felix matte*
Köksfönstrena ska tvättas imorron och jag vill så gärna sy nya gardiner
men kan inte bestämma mig för vad tyg jag ska ha. Jag har längder och kappa.
Vi var på Jysk häromdagen och där fanns massor av femmeters bitar tyg för allt mellan 75 kr - !99 kr... men som sagt... unsure.gif sad.gif
Annlo
Jag har enklast möjliga i mitt kök! En typ av rullgardin... Helt slät kappa med bred kanal nedtill som man trär ett runt papprör igenom. (får man ofta från gardinaffären om man frågar...) Sedan har jag sytt ett par cm breda band som jag knyter upp, rullar upp gardinen med. Svårt att förklara! smile.gif

Jag har en bild i albumet "diverse" som är ifrån köket där en julgardin av samma variant skymtar...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon