Full version: Cymbidium Orkid
carro121
Kpte en vldigt fin Cymbidium orkid p plantagen fr bara 200kr.
Ngon som har ngra knep angende denna orkid, s dela grna av er.

/Caroline
Biggan_
CITAT (carro121 @ 01-05-2006, 14:05)
Kpte en vldigt fin Cymbidium orkid p plantagen fr bara 200kr.
Ngon som har ngra knep angende denna orkid, s dela grna av er.

/Caroline

Hr fr du en lnk om cymbidiumsktsel Cymbidium
kristerh
Tycker den r lite svr pga att den vill ha det s kallt wink.gif jag har testat, men har man ett uppvrmt vxthus eller inglasad balkong kan det g bttre,
de bsta r att betrakta den som engngsvxt wink.gif
krister
carro121
CITAT (kristerh @ 02-05-2006, 11:33)
Tycker den r lite svr pga att den vill ha det s kallt wink.gif jag har testat, men har man ett uppvrmt vxthus eller inglasad balkong kan det g bttre,
de bsta r att betrakta den som engngsvxt wink.gif
krister

Jo, nu nr jag lst p lite mr om den, s undrar jag hur jag ska f den att blomma om. Fr visst r det s att den blommor om om man lyckas med det svala.
"Engngsvxt", den r ju vldigt fin. S det gr ju inte alltfr mkt om den inte blommar om.
Och den var ju inte s dyr heller om man jmfr med hur stor den r osv.
kristerh
CITAT (carro121 @ 02-05-2006, 13:41)
Jo, nu nr jag lst p lite mr om den, s undrar jag hur jag ska f den att blomma om. Fr visst r det s att den blommor om om man lyckas med det svala.
"Engngsvxt", den r ju vldigt fin. S det gr ju inte alltfr mkt om den inte blommar om.
Och den var ju inte s dyr heller om man jmfr med hur stor den r osv.

Bra att du tar det s, den r kinkig att f att blomma om, och att verleva verhuvudtaget wink.gif s passa p att njuta av den s lnge det varar.
krister
pejori
tycker ocks det r en besvrlig rackare... smile.gif
mina verlevde, men vgrade att blomma om, s dom fick g till sllare jaktmarker sad.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon