Full version: Cymbidium Orkidé
carro121
Köpte en väldigt fin Cymbidium orkidé på plantagen för bara 200kr.
Någon som har några knep angående denna orkidé, så dela gärna av er.

/Caroline
Biggan_
CITAT (carro121 @ 01-05-2006, 14:05)
Köpte en väldigt fin Cymbidium orkidé på plantagen för bara 200kr.
Någon som har några knep angående denna orkidé, så dela gärna av er.

/Caroline

Här får du en länk om cymbidiumskötsel Cymbidium
kristerh
Tycker den är lite svår pga att den vill ha det så kallt wink.gif jag har testat, men har man ett uppvärmt växthus eller inglasad balkong kan det gå bättre,
de bästa är att betrakta den som engångsväxt wink.gif
krister
carro121
CITAT (kristerh @ 02-05-2006, 11:33)
Tycker den är lite svår pga att den vill ha det så kallt wink.gif jag har testat, men har man ett uppvärmt växthus eller inglasad balkong kan det gå bättre,
de bästa är att betrakta den som engångsväxt wink.gif
krister

Jo, nu när jag läst på lite mr om den, så undrar jag hur jag ska få den att blomma om. För visst är det så att den blommor om om man lyckas med det svala.
"Engångsväxt", den är ju väldigt fin. Så det gör ju inte alltför mkt om den inte blommar om.
Och den var ju inte så dyr heller om man jämför med hur stor den är osv.
kristerh
CITAT (carro121 @ 02-05-2006, 13:41)
Jo, nu när jag läst på lite mr om den, så undrar jag hur jag ska få den att blomma om. För visst är det så att den blommor om om man lyckas med det svala.
"Engångsväxt", den är ju väldigt fin. Så det gör ju inte alltför mkt om den inte blommar om.
Och den var ju inte så dyr heller om man jämför med hur stor den är osv.

Bra att du tar det så, den är kinkig att få att blomma om, och att överleva överhuvudtaget wink.gif så passa på att njuta av den så länge det varar.
krister
pejori
tycker också det är en besvärlig rackare... smile.gif
mina överlevde, men vägrade att blomma om, så dom fick gå till sällare jaktmarker sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon