Full version: Ogräs eller vad?
yenny
Jag funderar lite på om det är nått från grannen som fröat av sej... kanske förgätmigej eller nån prästkrage liknande växt av något slag... eller är det helt enkelt bara nått ogräs (jag har 3 st likadanna tovor)

anilin
Det ser ut som en självsådd förgätmigejplanta,,om det är rätt blommar den om en månad eller tidigare beroende på vilken zon du bor i.
Hälsningar anilin
yenny
CITAT (anilin @ 01-05-2006, 18:26)
Det ser ut som en självsådd förgätmigejplanta,,om det är rätt blommar den om en månad eller tidigare beroende på vilken zon du bor i.
Hälsningar anilin

Då hoppas jag du har rätt! för sånna skulle jag vilja ha wub.gif
(bor i zon 2-3)
Oboen
Exakt det är det, jag får massor av sådana från min granne o det gör inget för man kan helt enkelt inte ta bort dom när man sett dom blomma!
Tror det är därför dom heter Förgätmigej, betyder väl att man ej ska förakta den!?
Gloriana
Förgätmigej betyder glöm mig inte - den risken är ju liten rolleyes.gif
Min österrikska mormor berättade om hur den fått namnet men jag har tyvärr glömt det. På engelska heter den forget-me-not!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon