Sollan
... till ett hyfsat pris i Stockholmstrakten??
Jag behöver en hel del torvblock men jag tycker att de är så förtvivlat dyra... Ska använda dem till upphöjda bäddar för rodordendron, skapa lite fickor i min slänt, och på en massa andra ställen. Det kommer att gå åt en hel del mao. Har varit runt och kollat på olika ställen och de ligger på 40 - 49 kr st! Ich, då kommer jag inte ha råd att köpa några växter.
Har funderat på att köpa en hel pall för att få ner priset men var?
Tacksam för tips.
ambly
Samma situation men letar i Göteborgstrakten.

Tar tacksamt emot tipps!
Tesa
Leta här kanske...
Torvproducenterna
ingmet
Det var ett tag sedan.. läs tråden..Gammal Torvtråd

Helt klart är det bättre om man ska köpa flera..att få till en prisförhandling.
En erfarenhet jag gjort som köpte "skurna" var att man hellre ska köpa "icke skurna" - fåglarna älskar nämligen torv, speciellt på våren då torven utgör världens bästa bo-material. Jag jagar kajor, kråkor och skator som är de värsta bovarna och gör störst skada då de tar en stor mumsbit av blocken.. Under sommaren utgör blocken även en säker källa till att hitta levande mumsbitar, t.ex baggar och suggor.. Fåglarna pickar, drar och sliter och vips har de fått loss en stor bit.. suck.. Så mina väl skurna block är nu ordentligt tilltufsade. Ös på olika mjölkprodukter, t.ex fil för att snabbt få igång mossproduktionen, det verkar hämma fåglarnas pickande.
Sollan
Tack för tipsen, ska forska vidare...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon