Full version: Vad fattas
rosita
Mina ampeltomater ser hängiga ut, grenarna hänger och bladen vill vika ihop sig liksom..... sad.gif

Är det någon som kan se vad felet är? unsure.gif
Sollan
Krullar bladen ihop sig fast de är gröna? Ser törstiga ut fast de inte är det? Det problemet har jag på nästa alla mina tomatplantor men jag vet inte vad det är.... huh.gif
Maria i Helsingborg
För kraftig jord (näringsmässigt)? wink.gif
Whiskuchi
CITAT (Maria i Helsingborg @ 02-05-2006, 19:42)
För kraftig jord (näringsmässigt)? wink.gif

Kan de få det? Jag testade att sätta några av mina småplantor i ren kossa på påse och de mår prima tongue.gif
Gurkan
Alla mina 2000 tomatplator står i ren "kossa" och mår bra men en del av dem krullar lite på bladen, det beror så vitt jag förstår på att dom får i sig för mycket kväve. Hur som helst brukar det lösa sig så fort dom växt till sig lite och är inget att oroa sig för.

Rosita, det är svårt att se på dina bilder exakt vad som är fel men jag skulle våga sätta en slant på att dom kommer att repa sig, tomater gör det för det mesta ...

PS Var det din Stevia jag berömde på ett annat forum ?? smile.gif DS
rosita
CITAT (Gurkan @ 03-05-2006, 02:18)
Alla mina 2000 tomatplator står i ren "kossa" och mår bra men en del av dem krullar lite på bladen, det beror så vitt jag förstår på att dom får i sig för mycket kväve. Hur som helst brukar det lösa sig så fort dom växt till sig lite och är inget att oroa sig för.

Rosita, det är svårt att se på dina bilder exakt vad som är fel men jag skulle våga sätta en slant på att dom kommer att repa sig, tomater gör det för det mesta ...

PS Var det din Stevia jag berömde på ett annat forum ?? smile.gif  DS

Tack, jag känner mig lite lugnare nu! Hoppas att det är som en del tror; för mycket kväve. Jag har t o m vattnat med guldvatten, så det ska jag vänta med... unsure.gif wub.gif

Ja, Vitis, det var min stevia. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon