|
Man blir så vanmäktigt ilsken när man läser om vad den stackars Bobby har fått genomlida innan han dog. Hur i hela världen är en människa skapt som kan göra nåt sånt här? http://www.expressen.se/index.jsp?a=576700
Det är så vedervärdigt sjukt så det finns inte ord. Jag som aldrig brukar gråta när jag tittar på tv - på mej rann tårarna när nyheterna berättade den fruktansvärda historien om vad den lilla pojken fått utstå!
Ophelia
02-05-2006, 19:36
Stackars lilla barn
Att det finns så sjuka människor som går lösa är rent skrämmande..fy faan
Summersun
02-05-2006, 20:58
*Felix matte*
02-05-2006, 21:09
Så vidrigt! Så ofattbart! Stackars lilla pojke
Att sånt händer kan jag inte ens förstå... hur fasiken kan man göra nått sånt?
netaave
02-05-2006, 21:13
Jag försvarar inte det här handlandet men undrar om det delvis är en frukt av minskat stöd till familjer med funktionshindrade barn. Informationen som dom som behövde tidigare fick, men som man idag får ta reda på själv. Ett autistiskt barn kan vara fruktansvärt utåtagerande. En trött, utsliten, ensam mamma kanske inte orkar slåss för den rätt hon har. Hon kanske inte ens fattat att hon har den. Förstår inte att det finns hjälp att få, både medicinsk och avlastande. Till slut vill man bara ha stopp på allting och kommer då den berömda droppen...... Är man sen i klorna på en sadistisk och dominerande man....
Detta är bara teorier från min sida, jag fixar inte att läsa artikeln, då kan jag inte sova i natt.
Enligt SVT hade mamman ett begåvningshandikapp och styvfadern är en dömd våldtäktsman, vilket kan förklara lite. Men absolut aldrig förlåta.Stackars barn.
Nä, jag finner inga ord
Swingtime
02-05-2006, 22:36
Jag förstår inte att ingen annan slagit larm tidigare. Skolans personal,mor-eller far-föräldrar Det måste ju funnits någon som misstänkt något
Jag brukar försöka att inte ta åt mig för mycket av allt som sägs på nyheterna. Ren självbevarelsedrift för att orka leva. Men det som Bobby fått utstå — då kommer tårarna.
Netave: Jag förstår ditt tänkande, och det skulle kanske i någon, liiiiten del ursäkta en handling i hastigt mod. Men detta är så utstuderat djävligt och har pågått under en längre tid.
Hannele
03-05-2006, 08:02
CITAT (Ewa L @ 03-05-2006, 07:48) Jag brukar försöka att inte ta åt mig för mycket av allt som sägs på nyheterna. Ren självbevarelsedrift för att orka leva. Men det som Bobby fått utstå — då kommer tårarna. Ja, ibland måste man sålla och lägga energin på dem, som är i ens närhet. Inte ens Bobby blir hjälpt att man gråter, efteråt.. risk att bli missförstådd nu.
CITAT (Swingtime @ 02-05-2006, 23:36) Jag förstår inte att ingen annan slagit larm tidigare. Skolans personal,mor-eller far-föräldrar Det måste ju funnits någon som misstänkt något Tänkte samma tanke. Som morföräldrar borde man väl ha reagerat när ens "mindre förståndsbemedlade" dotter tar sin förståndshandikappade son och flyttar ihop med en ny man långt ut i obygden, utan moderna bekvämligheter över huvud taget. Eller kan det vara så att även de har lite för lite att tänka med..? Kan inte förstå att varken skolpersonal eller sociala myndigheter reagerat. Stackars lilla barn.
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,819021,00.html Aftonbladets Karin Ahlborg skriver en del om detta. Själv ser jag inget fel med obygden. Är nog rätt säker på att det inte är så mycket bättre i våra storstadsområden, vad gäller misshandel av barn. Däremot borde ju mannens tidigare historia vara nog för att varna släktingar, om nu modern själv inte förstod att inte involvera sig med kräket. Men hon kanske inte berättade om dessa sidor hos mannen för sina släktingar. Hon kanske målade upp en idyll, släktingarna kanske tyckte det lät jättebra att hon äntligen hittat en stabil relation på trygga landsbygden. Men, jag har inte följt med så noga, kanske visste släktingarna mer än jag tror.
Bettson
03-05-2006, 10:39
Det är väl kvinnomisshandlares första åtgärd att isolera sitt offer medans kärlekens skimmer ligger kvar. Sedan är det för sent. De har ingenstans att ta vägen. Vad som är normalt är helt ryckt ur tiden och misshandlarens villkor gäller. Isolerad kan man vara såväl i storstaden som ute på landsbygden. Men sett ur eget perspektiv så kan jag inte tänka mig någon situation där jag skulle tillåta någon att göra mina barn illa. Inte heller att tanken ens skulle komma, att jag själv skulle skada dom. Fast jag har ju aldrig gått i några andra skor än mina egna. Man vet ju inte hur mammas verkliga situation sett ut. Men jag blir oerhört arg  , oerhört ledsen av att läsa om hur ett så litet barn har fått sluta sitt liv. Paniken ligger nära och man vill medelbart skydda sina egna barn fast det inte finns något att skydda dom mot. Jag är en sådan idiot att jag gråter över spilld mjölk. Jag sörjer alltid barn som dött även om jag inte känner dom. Gråter faktiskt när jag läser dödsannonser över små barn. Det kunde varit mitt barn och man känner empatin med föräldrarna. Men för Bobbys föräldrar har jag fullt sjå med andra känslor. Hatet ligger nära måste jag säga.
CITAT (Bettson @ 03-05-2006, 11:39) Det är väl kvinnomisshandlares första åtgärd att isolera sitt offer medans kärlekens skimmer ligger kvar. Sedan är det för sent. De har ingenstans att ta vägen. Vad som är normalt är helt ryckt ur tiden och misshandlarens villkor gäller. Isolerad kan man vara såväl i storstaden som ute på landsbygden. Men sett ur eget perspektiv så kan jag inte tänka mig någon situation där jag skulle tillåta någon att göra mina barn illa. Inte heller att tanken ens skulle komma, att jag själv skulle skada dom. Fast jag har ju aldrig gått i några andra skor än mina egna. Man vet ju inte hur mammas verkliga situation sett ut. Men jag blir oerhört arg  , oerhört ledsen av att läsa om hur ett så litet barn har fått sluta sitt liv. Paniken ligger nära och man vill medelbart skydda sina egna barn fast det inte finns något att skydda dom mot. Jag är en sådan idiot att jag gråter över spilld mjölk. Jag sörjer alltid barn som dött även om jag inte känner dom. Gråter faktiskt när jag läser dödsannonser över små barn. Det kunde varit mitt barn och man känner empatin med föräldrarna. Men för Bobbys föräldrar har jag fullt sjå med andra känslor. Hatet ligger nära måste jag säga. Kloka ord
CITAT (netaave @ 02-05-2006, 23:13) Jag försvarar inte det här handlandet men undrar om det delvis är en frukt av minskat stöd till familjer med funktionshindrade barn. Informationen som dom som behövde tidigare fick, men som man idag får ta reda på själv. Ett autistiskt barn kan vara fruktansvärt utåtagerande. En trött, utsliten, ensam mamma kanske inte orkar slåss för den rätt hon har. Hon kanske inte ens fattat att hon har den. Förstår inte att det finns hjälp att få, både medicinsk och avlastande. Till slut vill man bara ha stopp på allting och kommer då den berömda droppen...... Är man sen i klorna på en sadistisk och dominerande man....
Detta är bara teorier från min sida, jag fixar inte att läsa artikeln, då kan jag inte sova i natt. det ligger en hel del i det.... sedan undrar jag nog lite över om inte mamman också har samma störning...då är det ännu lättare att falla till föga för en sadist... men som sagt...allt vet vi inte...än...
CITAT (Hannele @ 03-05-2006, 10:02) CITAT (Ewa L @ 03-05-2006, 07:48) Jag brukar försöka att inte ta åt mig för mycket av allt som sägs på nyheterna. Ren självbevarelsedrift för att orka leva. Men det som Bobby fått utstå — då kommer tårarna. Ja, ibland måste man sålla och lägga energin på dem, som är i ens närhet. Inte ens Bobby blir hjälpt att man gråter, efteråt.. risk att bli missförstådd nu. orkar inte heller läsa om eländet...det räcker med löpen... han är bortom all hjälp nu...men det finns levande kvar under samma situationer....det gäller att våga anmäla och att våga se.... gör man en felanmälan, kommer det fram och då får man be familjen om ursäkt.....en oskyldig familj förstår när man förklarar ....(har gjort det så jag vet)
lilla mamma
09-05-2006, 14:14
Bobby är fri från allt elände nu. Vilken mamma detta var, det finns INGEN ursäkt oavsett
Tydligen har ingen av dom visat några känslor när bilder på Bobby visats under rättegången. Inklusive obduktionsbilder. Tvättäkta psykopater?
något är det som är helt fel där.... varför är det aldrig någon som tar anmälningar på allvar? här hos mej, anmäldes en mamma SEX!!! gånger till soc för missandel av sitt barn. men inte polisanmäldes hon inte!!!! näädå...vem tycker du mest om?, frågade dom flickan när mamman var med  IDIOTER!!!!
Hannele
05-09-2006, 17:22
Både styvpappa och mor ska få 10 års fängelse, bra.
CITAT (Hannele @ 05-09-2006, 18:22) Både styvpappa och mor ska få 10 års fängelse, bra. Hörde det på nyheterna. "Vållande till annans död" blev domen. Ja, det är väl det minsta man kan säga om eländet
ingrid fuxwall
05-09-2006, 23:09
Har följt denna historia och precis som Er andra har jag förskräckts men värst var ändå när jag i den lilla lokaltidningen såg dödsannonsen (Bobby begravdes helt nära) och där fanns en från mormor och mamma! Kan inte hjälpa att jag tyckte det var osmakligt.
ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|