|
gammelnalle
02-05-2006, 19:43
Har fått i uppdrag att spela på ett bröllop.... och de ville givetvis ha en bröllopsvals...
FÖRSLAG????
dessutom några Italienska smörschlagers från 50-60 talet... Volare .... men sen då?? (har fått totalt hjärnsläpp)
b
Farbror Blå
02-05-2006, 20:11
Bella Notte förstås! =)
Visste inte att du va kantor? =)
strangers in the night?? La mer (vet att dessa inte är italienska, men i samma genre iaf)
Hmm brudvals va svårare.. ..
Helene Sjöholm har inte hon gjort något? Eller Kalle Moréus.
Ti Amo....nej, jag kan nog inte fler. Men om det får vara nyare...kanske alice...eller vad hon nu hette.
/Åsa
Kom i Kostervals Slå din runda arma om min hals Jag dej föra får..lek o smek blir bland skrever o snår.. Visst är den bröllopig...kolla här...och hör... Kostervalsen
netaave
02-05-2006, 20:49
Drömmen om Elin är väl en klassisk brudvals. Rosa på bal Kanske en schwungig wienervals. Dalapolisens spelmän har gjort många fina valser. tror man kan lyssna på deras hemsida.
Tänk bara på att en brudvals ska vara instrumental, man får aldrig ta uppmärksamhet från bruden.
gammelnalle
02-05-2006, 20:53
CITAT (netaave @ 02-05-2006, 21:49) Tänk bara på att en brudvals ska vara instrumental, man får aldrig ta uppmärksamhet från bruden. o fasen.... ingen sång.... se där vad man kan odla för intressen... bara fyll på... här skall samlas material... (vill ju gärna att "kunderna" skall bli nöjda..) b PS jag kanske uttryckte mig lite fel... det är inte PÅ bröllopet vi skall spela utan på bröllopsfesten efteråt... kantor....... nä.... så musikalisk är man inte....
Brudvals av Evert Taube... eller av Kalle Jularbo. Fast nu blev det Queen - Teo torriatte - let us kling together as the years go by. Det var inte alls likt italienskt 60-tal  Men bra! /Åsa
Hannele
02-05-2006, 21:28
CITAT (gammelnalle @ 02-05-2006, 20:43) och de ville givetvis ha en bröllopsvals...
FÖRSLAG???? Det ska väl brudparet föreslå?
CITAT (Gåsis @ 02-05-2006, 21:13) Helene Sjöholm har inte hon gjort något? Eller Kalle Moréus. Kanske tänker du på Benny Anderssons "Bröllopsvals till Mona"? Den är underbar, men kräver nog en del stråkinstrument för att låta så.
Jag kikade in på www.brollopstorget.se och hittade följande förslag:
An Der Schönen Blauen Donau (Wienervals) - Johann Strauss Jr Brudvals - E. Taube Drömmen Om Elin - P. Himmelstrand Födelsedagsvals Till Mona B. Ulvaeus / B. Andersson Kaiserwalzer - Johann Strauss Jr Brudvals efter Kristian Oskarsson Josefins dopvals Bedårande sommarvals (originalet heter "Bluesette") Monica Zetterlund har gjort en inspelning av denna låt.
brudvals.....fredrik åkare och cecilia lind... måste det bara vara italiensk? i så fall Allan sorenti..tu sei lúnika donna berme,,,dammi il tuto amore sivan och edi oliva...soliei soliei albano, romina power...felicia allans sorenti ,.,no su she darei allans soreto...orenit alans sorellon,....dicalacello vujei thats amore...dean Martin
måste det inte vara italienskt, så finns det massor at vläja på
netaave
03-05-2006, 09:01
CITAT (Scrollan @ 02-05-2006, 23:34) Jag kikade in på www.brollopstorget.se och hittade följande förslag:
An Der Schönen Blauen Donau (Wienervals) - Johann Strauss Jr Brudvals - E. Taube Drömmen Om Elin - P. Himmelstrand Födelsedagsvals Till Mona B. Ulvaeus / B. Andersson Kaiserwalzer - Johann Strauss Jr Brudvals efter Kristian Oskarsson Josefins dopvals Bedårande sommarvals (originalet heter "Bluesette") Monica Zetterlund har gjort en inspelning av denna låt. Bedårande sommarvals, är jättesvår att dansa till. An der schönen.. hade vi, den är underbar.
CITAT (netaave @ 03-05-2006, 11:01) Bedårande sommarvals, är jättesvår att dansa till. Kanske beror på hur duktig man är på att dansa?
Besame besame mucho är en riktigt skön låt.
gammelnalle
03-05-2006, 10:01
CITAT (Hannele @ 02-05-2006, 22:28) CITAT (gammelnalle @ 02-05-2006, 20:43) och de ville givetvis ha en bröllopsvals...
FÖRSLAG???? Det ska väl brudparet föreslå? Brudparet vill ha förslag.... från oss... och VI måste ju spela nåt som vi har en chans att klara av..... Jag tackar för alla inputs... men fyll gärna på.... b
netaave
03-05-2006, 10:02
CITAT (Scrollan @ 03-05-2006, 10:26) CITAT (netaave @ 03-05-2006, 11:01) Bedårande sommarvals, är jättesvår att dansa till.
Kanske beror på hur duktig man är på att dansa?  Jag är duktig på vals, har dansat gammeldans sen jag var 7, men den låten kan inte ens jag dansa till.
gammelnalle
03-05-2006, 10:05
måste hålla med här.... Bluesette är en KANON-låt av och med Tooots Tielemann (res. för felstavning) och även med Monica Z....men inte går det dansa till den.????
Liselotte i zon 3
03-05-2006, 14:37
När vi gifte oss hade vi "båtlåt" av Robert broberg som brudvals...det handlar ju om två båtar som lägger till vid äktenskapets brygga.. Liselotte i zon 3
*Molly*
03-05-2006, 17:21
Förslag på italiensk smörsång från -50 talet: Ciao Ciao bambina. Den är fin och går bra att dansa till
ninnisky
03-05-2006, 17:49
CITAT (Molly @ 03-05-2006, 18:21) Förslag på italiensk smörsång från -50 talet: Ciao Ciao bambina. Den är fin och går bra att dansa till  lite vemodig kanske med chiao chiao - inte är det dags att säga adjö i en brudvals!
*Molly*
03-05-2006, 18:32
CITAT (ninnisky @ 03-05-2006, 18:49) CITAT (Molly @ 03-05-2006, 18:21) Förslag på italiensk smörsång från -50 talet: Ciao Ciao bambina. Den är fin och går bra att dansa till  lite vemodig kanske med chiao chiao - inte är det dags att säga adjö i en brudvals! Menade förståss inte inte att Ciao ciao skulle vara brudvals, Gammelnalle ville ju också ha förslag på italienska smörlåtar att spela på festen.
Bröllopsguiden har en lista med fina förslag på bröllopsmusik, där hittar du en hel massa bra låtar.
gammelnalle
03-05-2006, 20:43
CITAT (Betty @ 03-05-2006, 20:59) Bröllopsguiden har en lista med fina förslag på bröllopsmusik, där hittar du en hel massa bra låtar.  Ett extra tack för den länken.... nu är det bara resten kvar!"!!
Eckerövalsen från Åland, kanske? Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|