En spädning av peroxiden är nog lämplig.
Risken finns att växten skadas. Väteperoxiden kan mycket väl verka avdödande på växtceller; framförallt sköra, "unga" växtdelar.
Jag antar att frågan gäller ganska ren väteperoxid. Ibland finns väteperoxid på flaska under märket Javax. Det är inte bara väteperoxid utan en blandning av sk. ytaktiva ämnen: tensider/"diskmedel".
Väteperoxid är annars mycket bra för rengöring, desinfektion och blekning (jmf. med ex. klorin/hypoklorit). Framförallt bra om man vill bekämpa ohyra på känsliga växter (bör än dock spädas). Restprodukterna från väteperoxidens nedbrytning blir just vatten och syrgas. (Inget ont om klorin - det blir trots allt inget värre än koksalt vid nedbrytningen. "Känner att jag börjar reta upp alla klorrädda biologer och miljöaktivister som helst skulle förbjuda ALLA *kemikalier* ".)
Hursomhellst tycker jag att det verkar "nyttigare" att köpa en liten luftpump med bubbelsten och försöka syresätta vatten och sedan göra vattenbyten i hydroodlingarna. Det finns också syretabletter i akvariebutiken (vet däremot inte så mycket om vad de egentligen består av - de kan ju ev. tillföra något som man ogärna göder växterna med).