råse-marie
Vårat staket är jättefult stora flagor som lossnar sad.gif sad.gif sad.gif
Det ser verkligen bedrövligt ut .
vad ska man kunna sätta som växers snabbt och kan dölja det lite ?
Någon som har något förslag och kanske har några skott till övers att sälja för någon billig penning?
pusillus
Jag säger bara HUMLE!!
finns både vanlig grön och Limegrön.
Jag tycker den är smidig för att den dör ner på vintern så man kan städa undan o hålla snyggt. I zon 3 är den nu ca, 20cm. och växer rekordfort upp i pergolan. Den sprider sej och är lätt att ta rotskott/avläggare ifrån=billigt (liten ogräsvarning)
En nackdel är ju om du vill dölja planket på vintern förstås.

/pusillus
kristerh
Jag håller med om humle, men även vildvin växer fort. Även vissa klematisar som tex summenrsnow växer fort.
krister
Gurkan
Skulle det inte vara trevligt med nåt vintergrönt ?? Det finns väl snabbväxande murgrönor.
mulle
Jag skulle välja klätterhortensia också om den tar fart först det andra året. Den är vacker året om och man slipper riva ner gammalt.
Mulle
råse-marie
nej klätterhortensia och murgröna har vi haft på andra väggar och det gillar jag inte det sätter dig fast så förfärligt i trä.
tanken är ju att all färg ska lossna av sig själv såsmåningom rolleyes.gif

När vi köpte huset var staketet nytt och nymålat men dom hade målat på fuktiga virket så därför lossnar färgen nu och det ser inte kul ut .
men det är för jobbit att ta bort allt för hand och vi har itne råd att sätta nytt .
sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon