råse-marie
Någon som har några bra tips på prisvärda belysningar .
Det ´får inte kosta några jättesummor men nu har vi haft solcells lampor och dom tycker jag är mysiga men så mycket belysning har det ju inte varit .
jag vill ha några ställen som ska lysas upp lite
det är ganska lågt växande rabatter vad är bäst belysa nerifrån eller ovanifrån ?

Funderar även på mursten någon som vet billigt ställe för inköp eller andra ideer för att göra låg rabatt kant ca 20 - 30 cm hög ?
netaave
Vi har den här typen
http://www.utelampor.se/index.php?page=pro...roduct&pid=1566
fast våra är lite längre, koniska 5-väggade och mindre i bottenplattan.

Jättefina när dom lyser både sommar och vinter. Är med markspjut.
Det var inte dom allra billigaste men inte dom dyraste heller, tror vi betalade runt 500-ingen för dom första tre inkl transformator och sen 150-200 för varje extra.
Dom är köpta på Karlssons i Morgongåva och är helt i metall.
Du ska akta dig för plast eftersom dom gärna spricker på vintern. Vi har sådana också, något billigt från Rusta som vi gjort nya markspjut till eftersom dom frusit sönder. Det är ju mysigt att kunna ha dom på vintern också.
I mitt album augustibilder sid 2 kan du se en av dom lätt framåtlutat efter krock med dottern som är med på bilden också.

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon