Full version: Uppmuntrande ord -
mulle
För fyra år sedan sådde jag sparrisfrön - nu sticker feta tummar upp överallt i pallkragen och om några veckor ska jag njuta väntans belöning!
Och allt annat som jag har sått för några år sedan är stort nog för att delas och bilda nya rabatter!
Alla svärande/suckande stunder bland frökrukor i varje vrå, avhärdning in-ut-in-ut-in-ut, stratifiering, omplantering m.m. är härmed glömt och förlåtet!
wub.gif
Mulle
Eva i Skåne
Ja, tänk vad man har lätt att glömma när man väl får lön för mödan rolleyes.gif laugh.gif wub.gif
Gåsis
Ja, minnet är fantastiskt laugh.gif Men vad tycker vovven om tummar som sticker upp? Jag som inte har någon valp kan njuta av allt som minnet sorterat bort laugh.gif laugh.gif wub.gif Tyvärr har allt som jag sått för mycket av i år inte hamnat i minnet ännu wacko.gif

/Åsa
mulle
CITAT (Gåsis @ 03-05-2006, 22:56)
Men vad tycker vovven om tummar som sticker upp?

Vovven får specialdressyr med nya kommandon:
GÅ PÅ GÅNGARNA!!!
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Och, banne mej, om hon inte håller på att lära sig... laugh.gif
Mulle
Dzad
Fyra år... varför tar det så länge med sparrisfrön ?
grycken
Mina sparrisfrön grodde på drygt två veckor. Man ska bara inte börja skörda sparrisen förrän efter tre-fyra år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon