underbart att kolla alla bilder på härliga fåglar.
Jag matar fortfarande mina fåglar och fortsätter tills holkarna är tomma. Tycker väl att mamma och pappa fåglarna skall ha lätt att få mat till sig själva, då ungarna får alla deras hittade insekter.
För tillfället har vi nybyggare i 3 holkar (blåmes, talgoxe och stare) + skatan i tallen. Har även hängt ut en gammal fårfäll som det plockas friskt på, så bebisarna får nog mjuka bon att kläckas på. Runt fågelbordet trängs allsköns fåglar, stort och smått ( fasan, ringduva, koltrast, stare, fiskmås, gråtrut, havstrut, gräsänder, järnsparv, pilfink, gråsparv, talgoxe, blåmes, rödhake, gärdsmyg, trädkrypare, skata, kråka, grå och grönsiska, bergfink, bofink, grönfinkar i massor, svarthätta, Herr och Fru hackspett och (fy) en trädklättrande RÅTTA som klättrar upp till jordnötterna och tar för sig i lugnan ro.
Skall se om jag inte kan få något på bild. Har just nu bara kikaren i fönstret. Tips! Det är lättare att artbestämma fågel om man ser den i kikaren, även på nära håll.
Bor på en ö i Gbg´s södra skärgård och jag tror att många flyttfåglar passerar här, för man ser många "udda" gäster för området. Dock stannar inte alla vid mitt fågelbord. ( Hade dock varit coolt om tranan gjort det)