catlady
Vi lgger vra torkade chilifrukter tillsammans med en jttestark "tricolore"-kryddblandning vi kpte i Italien (torkade vitlksskivor, chili och paprika) i olivolja, lter st i ngra veckor - och hller sedan generst ver pizzorna. Mycket onyttigt, men helsmarrigt - och mindre svenskt! smile.gif
Gsis
wub.gif wub.gif wub.gif Sna t jag massor av i prag, just med jttegod olja p. Mozarella, lufttorkad skinka - mmmm wub.gif Olivolja r vl nyttigt? Fast jag gick upp ett kilo p en vecka wacko.gif

/sa
*Felix matte*
Olivolja r vl inte onyttig...
Mozarella lskar jag.. allrasomgodast i pannbiffar.. lagom halvsmlt wub.gif
LadyG
CITAT (Gsis @ 04-05-2006, 23:45)
Olivolja r vl nyttigt? Fast jag gick upp ett kilo p en vecka wacko.gif

/sa

Olivolja innehller 100% fett, allts mer n smr och margarin. 100g olivolja = 3 700kJ (900 kcal), dvs strax ver en deciliter olja tcker ungefr en tredjedel av det dagliga dagsbehovet hos en medellders man som inte trnar eller strax under halva energibehovet p en dag fr en medellders kvinna som inte trnar.

Det r bara nyttigt p det viset att det innehller antioxidanter och E-vitamin. Dessutom r olivolja rik p nyttiga fetter som kroppen behver. Men bara i sm mngder.
ullislerum
jag tycker att det rgott med smulad fetaost p ox!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon