Annelie32
Hoya mindorensis är det samma som meliflua ??
norpydorp
näe...tycker inte att bladen är det minsta lik
men jag blev oxå lite brydd för jag såg en blombild på tradera på meliflua som var aldeles hårig... blink.gif
maimiti
Nope! Inte ens bladen är lika.
Hoya mindorensis ser ut så här:

och på den här sidan finns en bild på Hoya meliflua och på den här sidan finns en till.

Min meliflua har inte blommat än, men bladen är köttiga, avlånga och har trubbig "spets".
Annelie32
ahh där det man ju att dom är olika men provar man google så visar den samma blomma nästan.

får forska mer i detta vid tillfälle smile.gif
Lotta150
CITAT (norpydorp @ 04-05-2006, 17:29)
näe...tycker inte att bladen är det minsta lik
men jag blev oxå lite brydd för jag såg en blombild på tradera på meliflua som var aldeles hårig... blink.gif

Tror jag har hittat vilken auktion du menar och den länkar till den här bilden eller hur?
http://www.succulent-plant.com/hoya/hoya007.jpg
Den länken går till en mindorensis.
Om du från den länken "backar" ett steg och sedan går in på galleriet http://www.succulent-plant.com/hoya2.html#pictures
så ser du där att den bilden är namnad mindorensis.
Meliflua finns på bilden bredvid.
norpydorp
precis den var det ja! Vicken luring va... blink.gif
maimiti
Det är lite vanskligt när man googlar efter bilder. Inte helt sällan så kommer bilden och texten från samma sida men hör ändå inte ihop. Ibland kan bilden finnas i början av originalsidan och texten i slutet. Kan bli heltokigt wacko.gif
pejori
CITAT (maimiti @ 04-05-2006, 21:38)
Det är lite vanskligt när man googlar efter bilder. Inte helt sällan så kommer bilden och texten från samma sida men hör ändå inte ihop. Ibland kan bilden finnas i början av originalsidan och texten i slutet. Kan bli heltokigt wacko.gif

japp...visst kan det?...min meliflua är INTE hårig...... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon