Anna_B
Mitt i min rabatt kommer det en ranglig yngling som jag inte kan bestämma mig för om han ska bort eller stanna. -är det någon som via denna enda bild kan ge mig någon slags artbestämning?
(jag kan knata ut och ta fler bilder om någon önskar mer info... -bara att säga till...)

Ophelia
Druvfläder är nog det jag närmast kan tänka mig? Kanske lönn? Skulle vara intressant att se gren/busken/pinnen.
Eva 33c
Druvfläder helt säkert! Jag har tagit kort på mina i precis det stadiet. Jag tycker de är jättefina och har flera stycken i trädgården.
Gossen Ruda
Japp, druvfläder. Tacka en fågel för planteringen, dom äter dom vackra röda bären på hösten och skiter sen ut fröna lite här och där. Låt busken stå eller flytta den dit där den kan passa. Den blir som max 2-3 meter och har fina blommor och bär. Blir dock inte så långvarig, en 10-åring är gammal.
Ophelia
CITAT (Eva 33c @ 04-05-2006, 20:47)
Druvfläder helt säkert! Jag har tagit kort på mina i precis det stadiet. Jag tycker de är jättefina och har flera stycken i trädgården.

Och du hade även annat fint i ditt fotoalbum biggrin.gif biggrin.gif

Så tjusig din rosenpion är och Byckeye bell och..................allt!! wub.gif wub.gif wub.gif
Anna_B
CITAT (Ophelia @ 04-05-2006, 20:38)
Druvfläder är nog det jag närmast kan tänka mig? Kanske lönn? Skulle vara intressant att se gren/busken/pinnen.

Här kommer en bild till...

/Anna
Eva 33c
Tack för det ! smile.gif
Buckeye Bell är egentligen finare i verkligheten. Min kamera är usel på röda färger, de sticker alltid i ceris. Men Buckeye är riktigt oxblodsröd, åt det bruna hållet. Mycket läcker och blommar något tidigare än de andra.
Rosenpionerna är jag mäkta stolt över då jag dragit upp dem från frö. Törs inte säga för hur många år sedan... de blir finare för vart år som går. De är de första pionerna som blommar hos mig. Lagom till skolavslutningen förra året i allafall!
Anna_B
Tack så hemskt mycket för hjälpen alla ni som svarat. Efter att ha kollat runt lite tror jag att jag bestämt mig för att den får stanna *ler*
Ophelia
CITAT (Eva 33c @ 04-05-2006, 20:59)
Tack för det ! smile.gif
Buckeye Bell är egentligen finare i verkligheten. Min kamera är usel på röda färger, de sticker alltid i ceris. Men Buckeye är riktigt oxblodsröd, åt det bruna hållet. Mycket läcker och blommar något tidigare än de andra.
Rosenpionerna är jag mäkta stolt över då jag dragit upp dem från frö. Törs inte säga för hur många år sedan... de blir finare för vart år som går. De är de första pionerna som blommar hos mig. Lagom till skolavslutningen förra året i allafall!

Jag blev kär wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon