Full version: Hur går det Sollan?
Merlin
...är växthuset på plats rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif tongue.gif ??????

Vi ska gjuta pålar i helgen - kul ..... wacko.gif wacko.gif få se om vi lyckas .... tongue.gif

Tomaterna i tvättstugan blommar för fullt, de är jääääätestora nu - för att inte tala om melonerna, gurkplantorna, chilin och paprikan! Det går knappt att öppna tvättmaskinen längre, hi hi....

biggrin.gif
Sollan
Sakta men säkert.... wink.gif
Nu är det utgrävt, markduk inköpt och i helgen hoppas vi kunna hyra en vibba för att packa sanden under. Sedan ska ju resten upp åxå. Vid sidan om har vi lagt om bryggan vid dammen och ska vibba även den. Idag tjärade jag bryggan och målade om en trädgårdssoffa.....
Jag lovar att återkomma!
Sollan
Jaha, nu är huset monterat! Mycket jobb med förberedelserna var det; sand och syll och allt möjligt som tar tid! Men det blir SÅ bra!!!
Hoppas nu på fint väder i en vecka eftersom jag ska måla huset rött. Sedan ska glasen in och sedan...! Tada... så ska det bli invigningsvin i huset!
Merlin
hej Sollan! Så kul att det blev bra med ert växthus! Vi trodde att vi skulle bli galna med alla skruvar - så fort man hade skruvat ihop nånting skulle man ju lossa på skruvarna för att sätta fast nästa manick - det kändes som om man skruvade ihop världens största ikeamöbel laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Nu är vårt växthus också på plats, omålat visserligen men duger bra ändå. Vi köpte vårt med 6mm isoplast och det är jag glad för nu när det är så blåsigt och ruggigt kallt på nätterna. Tomaterna, citrusträden, rosmarin, änglatrumpeten och några chiliplantor har klarat de senaste kalla nätterna.....gurkorna, paprikan och melonen får stanna inomhus ett tag till....Sätt in några bilder på ditt fina växthus när det är färdigmålat!!!!!! smile.gif
Sollan
Nu är huset primat och målat första gången med röd färg... Puh! Det värsta är att vi var tvugna att köpa mer färg och köpte en större burk...som är en aning blåare än den första! mad.gif YYYYLLL.... Det är exakt samma färgnummer men det skiljer sig ändå! Kan det bero på att vi köpte en större burk? Det första färgen är dessutom snyggare... Och jag velar och velar om jag ska försöka få till den första färgen eller inte. Ändrar mig för varje gång jag tittar på efter. wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon