Full version: Kissdoft i päls
Nanna
Vi var och kastrerade vår kissemiss igår. Innan han vaknade så kissade han på sig i buren när han låg, så det blev kiss över halva sidan av pälsen.
Jag försökte torka rent honom lite med trasa och vatten när han vaknat till lite, och tänkte att han kanske tvättar rent sig själv sen.
Han har tvättat och tvättat sig i pälsen, men luktar fortfarande skunk. Och han gör ju samtidigt att saker han ligger på luktar.
Ska jag ge mig på att duscha honom? Finns det kattschampoo?
Eller skulle ni vänta tills lukten gick ur själv? Han gillar inte vatten kan jag tillägga.
Whiskuchi
Jag hade nog väntat till lukten försvann av sig själv, stackars kissen som först blir av med kulorna och sen badas laugh.gif wink.gif
Å andra sidan råkade jag bara ut för nerkissad honkatt efter kastrering, och hane luktar ju värre..
karjo
Vår katt kastrerades för en vecka sedan. Han luktade kiss samma dag och lite nästa, sen var det borta! Det enda jag torkade lite på honom var på svansen, den var blöt när vi kom hem, det andra hade torkat. Jag tog som sagt bara lite på baktassarna och på svansen.. smile.gif
Gertie
Om du inte vill bada honom, så finns ju torrschampo.
Hittar du inget sådant, går det bra med baby-puder.
Massera in och kamma eller borsta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon