AndreasBlomquist
Jag köpte en hög med 20-liters odlingshinkar med vattenreservoar och då följer det ju med en insats för att avskilja vattnet från jorden. I odlingshinkarna är det ju hål borrade en bit upp på sidan för att vattnet ska kunna rinna undan också. Frågan är bara hur djupt dessa insatser egentligen ska gå? När jag sätter ner dem så hamnar själva insatsen rakt över dessa hål, alltså hälften av dräneringshålet ligger "under" vattenreservoaren och andra hälften ovanför, dvs. i jorden. Hur ska det vara egentligen?
AndreasBlomquist
Ingen annan som använder dessa hinkar som vet hur insatsen ska sitta i förhållande till avrinningshålen?
Bitta98
Använder de hinkarna och har gjort i många år. Har dock aldrig reflekterat över hur insatsen ska sitta, har bara lagt den så långt ner i hinken den kan komma. Har funkat bra i alla år.
AndreasBlomquist
Okej, jag får helt enkelt göra ett försök och se om det blir skillnad på nivån när det läggs på en massa jord också.

Tack
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon