Full version: Benmjöl...
mulle
Kan man gödsla med benmjöl utan att hunden förvandlas till en jordfräs?
Mulle
Anki V
Tvivlar på det. laugh.gif laugh.gif

Traktens alla kattor samlades i min rabatt när jag med hjälp av benmjöl "gött" klematisen och planterat de nya rosorna.

Jisses vad intresserade de var. laugh.gif laugh.gif De kunde inte ens hålla sig medan jag vattnade och blev hellre blöta än flyttade på sig rolleyes.gif rolleyes.gif
/Anki
mulle
Tack - då blir det inget benmjöl i år!
Gåsis
Det kan nog vara klokt. Min hund är alldeles galen i mina rabatter om jag har benmjöl i dom. Han kan gräva till kina för att leta det som luktar gott laugh.gif

Fast inget slår den färska kogödseln (blöt) som dom brukar ha på åkern nedanför stugan varje vår wacko.gif Den är riktigt härlig att rulla sig i. Nivea duschkräm är bra då wacko.gif laugh.gif wub.gif

/Åsa
mulle
laugh.gif laugh.gif
Coffee tycker att kor är de värsta monster som finns i livet och backar t.o.m. för kogödsel på säck!
laugh.gif
Mulle
Mia, zon 3
CITAT (Anki V @ 04-05-2006, 22:26)
Tvivlar på det. laugh.gif laugh.gif

Traktens alla kattor samlades i min rabatt när jag med hjälp av benmjöl "gött" klematisen och planterat de nya rosorna.

Jisses vad intresserade de var. laugh.gif laugh.gif De kunde inte ens hålla sig medan jag vattnade och blev hellre blöta än flyttade på sig rolleyes.gif rolleyes.gif
/Anki

Och jag höll på att gräva ned grannkatten när jag bottnat en planteringsgrop med benmjöl! Kastade i första skoveln med jord, och ser sen att där sitter katten och njuter... han rörde inte en fena fast han fick hela jordhögen rakt över sig. Till slut fick jag hämta snöre, lyfta upp katten, binda honom i närmsta träd och sedan fylla igen hålet!
Mia, zon 3
Oj då, menade så klart "binda honom VID närmsta träd"... nu lät det ju som om jag hängde kattstackarn! laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon