Linda_A
Min multiflora börjar bli lite väl hög nu och jag tänkte att jag skulle ta tag i problemet så snart den har blommat klart den högsta klasen. Plus att jag gärna skulle vilja få den lite mera buskig.

Men är det bara att ta toppskotten och stoppa i samma kruka? Eller är det bäst för rota den på egen hand först?
LadyG
Min multiflora började bli både spretig och ranglig så jag klippte ner den när den blommat klart. Inte hela på en gång förståss, men ganska mycket ändå, och så sparade jag det som blev över och lyckades få rötter också (får se om det tar sig, har precis satt sticklingen i jord).

De två kvarvarande armarna är de som blommat längst, men snart ryker de också. De börjar se ganska risiga ut, och jag tror plantan mår bäst av att få förnya sig lite.
pejori
klipp...rota separat...plantera runt...det blir jättebra.... smile.gif

tätt och fint... wub.gif
Linda_A
Ungefär som jag trodde då.

Min ser ut så här och lite extra så jag tänkte ta en bit i alla fall..

pejori
jag har gjort så.... smile.gif smile.gif
här är min smile.gif
LadyG
CITAT (pejori @ 05-05-2006, 15:13)
här är min smile.gif

Vad fin den är, tät och fin. Hoppas min blir lika tät och grann så småningom wub.gif
Lotta150
CITAT (pejori @ 05-05-2006, 15:13)
här är min smile.gif

Så där har jag tänkt att min multiflora ska se ut också. rolleyes.gif
Jag har klippt ner den nyligen och rotat ett par skott så de har inte hunnit växa till sig så mycket som dina. Hur många sticklingar har du i krukan?
pejori
fem...det är en stor kruka, så den är nästan en meter i omkrets multifloran smile.gif
Emma_
Tjusig multiflora! Jag har varit lite tveksam till det där upprätta växtsättet som vissa hoyor har, men när det var så där buskigt och tätt var det ju riktigt snyggt. smile.gif

Emma
yenny
en aningens skillnad mot min måste jag säga... det är bara en pinne som står rakt upp biggrin.gif
Fast den är ju förståss bara några månader gammal... men har blommat en gång och har redan 3 blommklasar till på gång. Så jag är rätt nöjd med den i alla fall.

fast jag har planer på att göra som pejori så småningom.
Lotta150
CITAT (pejori @ 05-05-2006, 21:04)
fem...det är en stor kruka, så den är nästan en meter i omkrets multifloran smile.gif

Måste vara en häftig syn när den blommar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon