Full version: botanova
Blue_Jean
hej!

skrev för ungefär en vecka sedan till botanova på adressen botanova@sofiehem.ac, men har inte hört ett enda ljud från dem...så jag undrar bara om det är någon som vet om det är rätt adress? huh.gif

borde väl inte fråga, för bristen på pengar är egentligen större än bristen på nya hoyor... rolleyes.gif
drutten25
CITAT (Blue_Jean @ 05-05-2006, 13:54)
hej!

skrev för ungefär en vecka sedan till botanova på adressen botanova@sofiehem.ac, men har inte hört ett enda ljud från dem...så jag undrar bara om det är någon som vet om det är rätt adress? huh.gif

borde väl inte fråga, för bristen på pengar är egentligen större än bristen på nya hoyor... rolleyes.gif

Adtessen jag har till Botanova är:

www.angelfire.com/ks/botanova/

Lycka till...... tongue.gif
Linda_A
CITAT (drutten25 @ 05-05-2006, 14:01)
CITAT (Blue_Jean @ 05-05-2006, 13:54)
hej!

Adtessen jag har till Botanova är:

www.angelfire.com/ks/botanova/

Lycka till...... tongue.gif

Fast det är ju en E-mail adress som första personen pratar om. wink.gif

Du hänvisar ju till en webbsida. laugh.gif

P.s Den email adress har jag använt med.
Blomtokan
Hej !
de var på något sort mässa hela den här veckan , därför har de inte svarat. Jag väntar på mina sticklingar därifrån och de har mailat detta till mig.
Häls/Judith smile.gif
Blue_Jean
CITAT (Linda_A @ 05-05-2006, 14:23)

ah...okej, då känner jag mig lite tryggare...tack för snabba svar smile.gif
man blir ju lätt lite orolig när man inte hör från någon som ska leverera hoyor... rolleyes.gif
Linda_A
CITAT (Blue_Jean @ 05-05-2006, 14:51)
CITAT (Linda_A @ 05-05-2006, 14:23)

ah...okej, då känner jag mig lite tryggare...tack för snabba svar smile.gif
man blir ju lätt lite orolig när man inte hör från någon som ska leverera hoyor... rolleyes.gif

Jo jag förstår vad du menar. Men jag har tagit lite med ro i och med att de var så snabba på att svara i början.
Jag har antagit att det har varit för kallt i norrland ännu för att skicka.

Och enligt Judith/blomtokan så var det väl något på gång. smile.gif
Linda_A
Kan säga att jag har fått mina sticklingar därifrån nu och jag fick alla som jag önskade utan en. (och verkade inte vara helt ensam om att inte få just den)

Hur har det gått för er?
Blue_Jean
fick svar först i början av denna veckan, de hade tydligen haft något slags stort datorhaveri, om jag förstod dem rätt... de hade alla sorterna jag beställde förutom en, så nu väntar jag bara på leverans..

var det fina sticklingar du fick, linda?
morellen
jag hade tur och fick alla jag beställt! ser ut att vara fina sticklingar. Två sorter kom med lite rtötter dessutom. Nu får vi se hur det går!
Blue_Jean
CITAT (morellen @ 17-05-2006, 11:08)
jag hade tur och fick alla jag beställt! ser ut att vara fina sticklingar. Två sorter kom med lite rtötter dessutom. Nu får vi se hur det går!

får man fråga vad du beställde för sorter? wub.gif smile.gif
Linda_A
CITAT (Blue_Jean @ 17-05-2006, 10:43)
fick svar först i början av denna veckan, de hade tydligen haft något slags stort datorhaveri, om jag förstod dem rätt... de hade alla sorterna jag beställde förutom en, så nu väntar jag bara på leverans..

var det fina sticklingar du fick, linda?

Japp jag fick fina sticklingar. Två hade bra med rötter och resten av orotade men
vissa fick man två av så jag är bara nöjd.

Jag beställde detta:

Albiflora
Betchi
Camphorifolia
Flavida
Montana
Onychoides
Pottsii
Scortechinii (denna fick jag inte dock)
morellen
CITAT (Blue_Jean @ 17-05-2006, 12:30)

onychoides
engelirana (rotad)
retusa (rotad)
affinis "dark form"
palawanica.

Nu är de planterade /satta i vitmossa så får man bara hålla tummarna att det går vägen
Blue_Jean
*håller tummarna för att all rotning går väl* wub.gif
Linda_A
CITAT (morellen @ 17-05-2006, 14:39)

onychoides
engelirana (rotad)
retusa (rotad)
affinis "dark form"
palawanica.

Nu är de planterade /satta i vitmossa så får man bara hålla tummarna att det går vägen

Vad för slag hoya är engelirana hittar inget om den på nätet? *nyfiken*
Emma_
CITAT (Linda_A @ 17-05-2006, 14:54)
CITAT (morellen @ 17-05-2006, 14:39)

onychoides
engelirana (rotad)
retusa (rotad)
affinis "dark form"
palawanica.

Vad för slag hoya är engelirana hittar inget om den på nätet? *nyfiken*

Den ser ut som en bella fast med mindre och smalare blad,! Jättesöt, men ska vara lite kinkig har jag hört.

Lite bilder

Emma smile.gif
Linda_A
Tack jag hittade rätt efter lite om och men. Inte riktigt en hoya i min smak dock. smile.gif
Zamia
Ny hemsida:
engelsk version med länk till svenska.
www.freewebs.com/botanova

där finns ett kontaktformulär om någon vill nå oss.

/Katarina rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon