Full version: myror
pinhead
hej alla glada . nu till säkert en vanlig fråga , har myror massa myror på gården skogsmyror,hästmyror . tyvärr hästmyror i husstommen med . nån som har /haft samma problem? , vad kan man göra åt det ? finns det något bra och effektivt medel man kan lägga ut? enda effektiva igår var en colaburk full med myror =) som docj inte överlevde . alltså har myror överallt och kan inte använda gäsmattan ens . dom har tydligen en stack i stenmuren med . blir nog tvungen och gräva bort min kära stenmur

Mycket tacksam för tips/råd ja allt är välkommet
anilin
Jag hade svartmyror i husstommen och myrorna gick i massor längs grunden och kom in i köket med,invasion när de svärmade.Jag provade Nippon,som jag köpte i tub på ICA,man sätter en klick på en sten där de går och arbetsmyrorna tar hem det och matar larverna och drottningen med det så de dör.Man får hålla på ett tag och lägga ut,särskilt om det regnar.Hela myrsamhället hos mig försvann på ett par veckor.
Vet inte om det fungerar på andra myrsorter,det står på tuben vilka.
Lycka till! anilin
Inga från Närke
Kolla din hemförsäkring du kanske har så antisimex kan komma och spruta, det fick vi göra ett år sedan efter det kunde vi hålla dem borta när det inte var så mycket nästkommande år.
De medel som finns tycker jag inte är så bra. Vi har provat Nippon men det hjälpte inte hos oss. Viktig är att om det går hålla marken fuktig det gillar inte myror.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon