Full version: myror
pinhead
hej alla glada . nu till säkert en vanlig fråga , har myror massa myror på gården skogsmyror,hästmyror . tyvärr hästmyror i husstommen med . nån som har /haft samma problem? , vad kan man göra åt det ? finns det något bra och effektivt medel man kan lägga ut? enda effektiva igår var en colaburk full med myror =) som docj inte överlevde . alltså har myror överallt och kan inte använda gäsmattan ens . dom har tydligen en stack i stenmuren med . blir nog tvungen och gräva bort min kära stenmur

Mycket tacksam för tips/råd ja allt är välkommet
Floppy
Har samma problem som du... satt å studerade min kära gräsmatta och på en kvadrat dm så var där säkert 10 st skogsmyror...samtidigt sad.gif ...det kryllar av dem...

Har sökt lite och detta hittade jag på nätet...vet inte om det funkar men jag ska försöka köpa det om jag hittar det nånstanns... har ju en hund som jag måste ta hänsyn till och jag vill inte att han ska trampa i nå myrr eller dyl....

LÄNK

Tänkte köpa dosorna längst ner på sidan...

Lycka till smile.gif
pinhead
ska köpa det då tongue.gif . bättre 10 olika medle än inget o har under mina 6 år här aldrig kunnat utnyttja gräsmattan sad.gif . man vill ju kunna ligga där iaf och hästmyrorna ploppar upp som svampar i backen så håller på och jämnar skogen med marken men dom rackarna lever i rötterna och stubbarna , samt flyttar dom in i huset om dom får chansen . samma med myrr här då vi har katter o vill itne att dom ska få i sig det

hopplösa myror som är envisa , var ut igår o elda upp ett x antal 100 då dom hitta cola burken o bara kröp i den
Floppy
CITAT (pinhead @ 06-05-2006, 16:39)
hopplösa myror som är envisa , var ut igår o elda upp ett x antal 100 då dom hitta cola burken o bara kröp i den

Å fy va äckligt...

försökte sitta en stund i en solstol...gick väl bra...för mig iaf...men min stackars hund blir ju 'sönderbiten'.... det var bara för oss å gå in....satt å titta på när två myror forslade iväg nån ....såg ut som en bäbis snigel men jag vet inte det var nått slemigt i cm storlek iaf... de skulle tydligen ner i ett hål i gräsmattan med den stackarn...det var säkert 40-50 myror där och böka med den...jag gick å hämta vattenkannan och hällde en skvätt...men inte sticker de för det inte...men jag ville jävlas lite.... mad.gif rolleyes.gif ... sen gick jag in...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon