netaave
06-05-2006, 13:03
Kan jag flytta krolliljor och aklejor nu?
Ophelia
06-05-2006, 13:53
Gällande akleja är det viktigaste att inte skada roten som är en pålrot. Annars kan du ju ta frön av dem. Krolliljan har jag inte varit med om att den ska vara känslig, tvärtom så har de jag flyttat varit riktigt trevligt tåliga.
Inga från Närke
06-05-2006, 15:51
Detta med att flytta växter står vi inför nu också. Vi ska dränera runt huset i sommar och alla växter måste bort.
En fråga som jag har där är att jag har alpklematis som måste flyttas. Kan jag sätta det intill växthusväggen utanför. Den fyller ju rätt mycket och tänkte kanske att man kunde använda den som skuggskydd när den klättrar upp över taket på växthuset.
Vad tror ni om det?
Inga från Närke
07-05-2006, 12:55
Flyttar upp denna tråden eftersom jag hade en fråga som ni kanske har missat eftersom jag inte skapat tråden själv, men det hade ju med flytt att göra av växter.
netaave
07-05-2006, 15:57
Om man har av en bit av roten på aklejan, klarar den inte det alltså? Det är ju fortfarande mycket rot kvar.
Krolliljorna hittade jag liljebaggar på så dom är nu uppgrävda allihop och satta i karantän i en balja tills dom är fria från krypen, spolade av alla med vatten först. Sen får man väl hålla koll och köpa Baythion myrmedel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.