Full version: hängpelargon
Sommartorparn
Tror ni denna är från en enda planta?

Hur gör man för att få den så stor?
(har ingen erfarenhet med hängpelargoner men sitter här med mina ynkliga skott från trädgårdsmässan och undrar om det kan bli något denna sommar)
yenny
CITAT (Sommartorparn @ 07-05-2006, 13:37)
Tror ni denna är från en enda planta?

jag vet ju inte... men jag tycker mej se att det är någon slags ställning som det hänger krukor i !?

Skulle tro att det är flera plantor...
Sommartorparn
Oj, då kanske jag har tänkt fel.......

Det kanske är så att hängpelargoner inte alls blir så värst buskiga utan bara en enda lång ranka? Jag har trott dom skulle bli som på bilden, men de sticklingar jag har vill inte förgrena sig trots att jag toppar dom. sad.gif
Linda_A
CITAT (Sommartorparn @ 08-05-2006, 09:53)
Oj, då kanske jag har tänkt fel.......

Det kanske är så att hängpelargoner inte alls blir så värst buskiga utan bara en enda lång ranka? Jag har trott dom skulle bli som på bilden, men de sticklingar jag har vill inte förgrena sig trots att jag toppar dom. sad.gif

Men kan du inte göra så att du låter den växa och tar sticklingar av den och stoppar ner i samma kruka?

Fast samtidigt tycker jag att den borde kunna bli lite buskig.

Jag har tre sorters häng och två av dem är rätt buskig redan som stickling men casaden blir mest som ett snöre med massa små löv på. Hoppas att du förstår vad jag menar. Fast ingen har blommat eller så ännu.
Anki på Öland
Ser ut att vara en Cascade-pelargon och det är säkert flera plantor i samma kruka. Hur man får dom så enorma kan jag tyvärr inte tala om..... sad.gif
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon