Det var en tidigare tråd här, där någon visade en bild på en okänd växt och fick svaret att det var en druvfläder. Jag har en likadan, som vuxit upp under altanen och sedan letat sig ut i ljuset. Där kan den ju inte stå - så jag undrar om den är enkel att flytta? Det är omöjligt att komma åt att gräva ordentligt därunder, så jag lär inte få med hela roten. Själva pinnen är ca en meter hög. Är det ens värt att försöka flytta den eller ska jag bara klippa av den och slänga?
Gåsis
07-05-2006, 20:46
Prova att flytta, den är inte så känslig. Men ju mindre rotbit desto mer vatten innan den etablerat sig.
/Åsa
ingrid fuxwall
07-05-2006, 21:41
Flyttade en för några år sedan och grävde djupt och vattnade noga men lyckades inte. Dig önskar jag lycka till!
ingrid
fruberglund
08-05-2006, 09:06
Och jag tycker den är ett ogräs Här självsår den sig, har flera stycken skott som jag måste gräva upp Tänk så olika det kan vara.
Whiskuchi
08-05-2006, 16:01
Olika bud, jag chansar så får vi se. Annars får jag vänta på att en ny självsår sig nånstans
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.