Full version: Identifieringshjälp
Fredi
Är det någon som vet vad plantan på bilden är för något? Den dök upp i rabatten förra året och jag tog bort den eftersom jag trodde det var ogräs. Nu har den ploppat upp igen och växer så det knakar.

Helen i Piteå Zon 5
Kan det vara någon Geranium (Näva)? / Helen
Ophelia
Jag tycker det ser ut som ett fint ex av riddarsporre. Har den blommat? Tycker INTE du ska ta bort den om den absolut kommer helt fel.
Aries
Den liknar de riddarsporrar jag planterade igår.
Irene_L
Bladen liknar Stormhatt eller Riddarsporre. De har ganska lika blad så någon av dem är det. Spara plantan! De är jättefina vilket som.
mvh
Irene
rolleyes.gif
Ingo
Riddarsporre, är min röst. Stormhatt har smalare och djupare flikar.
Biggan_
Jag var ute i trädgården och nöp av ett blad på min riddarsporre, och så här ser den ut!

Så synd att du tog det för ogräs förra året, riddarsporrar som är så vackra!
Fredi
Roligt att det var något värt att spara. Tack för hjälpen!

Lite underligt att den dök upp förra året. De två åren innan det som vi bott i huset har den inte synts till. En bonusplanta helt enkelt.
Halli
Spännande! Såna har jag också i min nya trädgård! wub.gif
Ophelia
En riktigt romantisk växt, typisk mormorsblomma. Absolut en växt som ska vara i härliga engelska trädgårdar.....jag är mycket förtjust i riddarsporre wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon