Full version: Är det för sent nu?
pigan
Hej ni som kan det här med ett- åriga....
Är jag för sent ute? Perennerna ligger så fint ute sedan i höstas, så enkelt. Men klick fingret hamnade lite på ett- åriga fröer också, typ gräs mm. Dom har jag glömt bort......
Vad göra nu?
Kan jag så nu, vänta till de grott och sedan ställa ljust och plantorna hinner komma upp innan frosten? Eller är det bättre att så, ställa ut i drivbänken med plast lock på?
Bor zon 5, Umeå sad.gif
kerstin z5-6
ute är bäst nu smile.gif
pigan
Tack, jag litar på dig. tongue.gif
jennyp
Jag har varit bortrest och ville inte så innan jag åkte eftersom jag räknade med att min käre sambo skulle ha kål på alltihopa. Mycket riktigt var jorden torr och sprucken i samtliga krukväxter när jag kom hem, tur jag inte sådde smile.gif

Jag har i alla fall i dag varit igång hela förmiddagen och sått både ettåringar och perenner etc till nästa år. Det mesta har jag inomhus under lysrör och i miniväxthus men har även lite grand ute på balkongen under plast. Jag har även innan varit sent ute något år och det har gått utmärkt ändå, i alla fall här nere i Blekinge.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon