Full version: Små, små petunior
loali
Sådde mina petunior i början av april, och det har gått långsamt... Nu är de ca 1 cm och pyttesmå. De står under lysrör i ca 15 grader, hinner det bli några plantor av dem, tro? Bor i växtzon 5 och här kan vi sätta ut blommorna först om en månad.
Betty
Jag sådde mina Petunior 22/2. Det var kanske lite väl tidigt, Jag har redan hunnit toppa dem och de börjar bli riktigt buskiga och fina.
De stor under lysrör och ca 18 - 20 grader till för ett par veckor sedan. Nu tar de sån plats så de får stå i vardagsrumsfönstret (söderläge). Eftersom jag bor i zon 6 så får de vänta på utplantering en månad till. Då räknar jag med att de är i blom!
Cecilia zon 5
Jag är ännu mer optimistisk, satte petuniorna i slutet av april. Det gjorde jag förra året också och visst hann de bli duktigt stora innan sommaren var slut!
Tycker det är praktiskt att slippa ha så stora plantor inne eftersom det är så trångt hos mej.
Mina är faktiskt redan 1 cm...
Men det hinner hända mkt på en månad (hoppas jag) wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon