Full version: oönskad humle
ullislerum
jag har bott i min trädgård i två år nu till sommaren och första sommaren fixade vi mest invändigt MEN nu är det äntligen dax för trädgårdsfix. I en rabatt härjar en humle totalt ohemmat.. och jag vill inte ha den där alls. Den snärjer in sej i vartenda strå och vareviga buskgren och jag blir tokig!!! mad.gif
Hur får jag bort den??? Den sticker upp överallt på ett område på ca tre gånger 0.75 m och ja, som sagt snärjer in sej i ALLT!!! Vad ska jag göra?? sad.gif
Ophelia
Gräva, gräva, gräva...sedan kan du ju variera lite med att rycka bort det gröna som kommer smile.gif smile.gif smile.gif
yla
bygg en fin vägg som den kan klättra på vettja
pialotta
jag rycker sliter och drar...
Gloriana
Gräv djupt eller låt den härja. Jag hörde om några trädgårdsamatörer som skulle ta bort sin. Det tog två dagar och ett okänt antal skottkärror. Det är nog en anledning till att jag inte har någon humle.....
ullislerum
okej ... tongue.gif jag får väl slita och dra då... jag vill tyvärr inte ha en humlevägg..iallafall inte där, så det är inget alternativ. Men tack ändå!
yla
CITAT (ullislerum @ 08-05-2006, 21:24)
okej ... tongue.gif jag får väl slita och dra då... jag vill tyvärr inte ha en humlevägg..iallafall inte där, så det är inget alternativ. Men tack ändå!

synd ,, tongue.gif rolleyes.gif
då e de bara att jobba på då wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon