Full version: Frön av Ipomoea
Maggan H
I Martina Haags bok kan man läsa att man inte får så eller ha Blomman för dagen då man kan göra knark av fröna? Har ni hört talas om detta innan??? Då får de nog arrestera halva Sverige... laugh.gif tongue.gif laugh.gif
yenny
CITAT (Margareta Hansson @ 08-05-2006, 20:52)
I Martina Haags bok kan man läsa att man inte får så eller ha Blomman för dagen då man kan göra knark av fröna? Har ni hört talas om detta innan??? Då får de nog arrestera halva Sverige... laugh.gif tongue.gif laugh.gif

Ja det var för några år sedan det var snack om just det. Jag vet att jag var lite upprörd över det... men när det väl var dags att köpa fröer fans de ute som vanigt i alla fall.
kerstin z5-6
man blir konstig av dom .. sägs det , men de är väl trevligare att så än att äta .. smile.gif
SaraS
Oj, vad vi skulle få undvika att så mycket då... Var det inte några tonåringar som snaskade änglatrumpet för ett par år sedan? De blev rätt sjuka, som jag minns. Märkligt att allt som ger en förgiftning ses som ett potentiellt rus; tvål, änglatrumpet och muskot tex... Men kanske ännu märkligare att jag och många andra ju gillar att få förgiftningsrus av olika slag, mest vin då, i mitt fall... wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon