thomaswahlqvist
Nu blommar min M. x kewensis 'Wada’s Memory' , den hadde jag valt uteslutande för att det var just en M. x kewensis 'Wada’s Memory' .

Nu är det på sin platts med ett par svordommar, för det som blommar är något helt annat och inte vidare läckert.
Det här fenomenet med fel växter tycks vara en följetång i mitt trädgårdsliv, trist trist.
Och plantan var dessutom inhandlad av en seriös magnoliahandlare,suck.
Ahh jag behöver höra fler liknande historier för att känna att jag inte är ensam...........help
Ewa L
Nej Thomas, du är inte ensam. Men det är en väldig skillnad på mina besvikelser och din!! sad.gif
Jag har fått fel färg på perenner och dylikt. Bl.a. en vit blågull i min hel-vita rabatt som var blå. Bara till att rycka upp och slänga (hade redan flera st). Köpte också en Kameliaschersmin som visade sig vara Doftschersmin.

Har du fått vänta länge på blomningen? Har du möjlighet att gå tillbaka till den "seriösa" handlaren? Iofs får du väl ingen ersättning för sveda och värk, men kanske åtminstone en ursäkt.
mulle
Och jag köpte och planterade ett körsbärdträd som gav plommon... huh.gif
Mulle
Gloriana
Gå tillbaka till plantskolan, helst med garantisedeln kvar. Är de seriösa får du pengar eller ny planta eller åtminstone rabatt på en ny planta. Om vi kunder inte går tillbaka så "lär" sig ju handlarna att det inte är så petigt. De flesta är rädda om sitt rykte! Jag köpte själv en ros som ofta har fel färg och jag sa att om det inte är rätt färg så kommer jag tillbaka och gnäller. Handlar'n skrattade och sa givetvis!

Ta alltså med ev garantisedel även om garantin gått ut, garantitiden gäller ju om plantan överlever och inte om det är fel sort.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon