Veganvarg
Hej!

Ville bara tipsa om ett växthus jag köpte för några dagar sen på Jula.
Det är som ett tält i konstruktionen, men transparent tjock mjukplast.
Det har måttet 190x190x130 cm, så det går bra att vara inne i det och pyssla. Och det är prissänkt till 395 kr.

Perfekt för dem, som liksom jag, inte har så supergod ekonomi, och inte en så stor gräsmatta!

Blev så himla glad när jag hittade det. Bor i en hyresrätt dessutom, och om jag flyttar är detta växthus lätt att ta ner och ta med sig.
tongue.gif

Dessutom verkar det effektivt. Har stora planer just nu på att odla vindruvor och melon. Har ingen aning om ifall det kan funka, men men... rolleyes.gif

Bild på växthuset finns bland mina bilder i albumet Växter.

Ha det bra allihopa! wub.gif
mulle
wub.gif
Mycket odlarglädje!
Mulle
ingrid fuxwall
Jag köpte ett sådant förra året och idag satte jag upp det igen men det är tveksamt om det håller hela denna odlingsperioden - tyvärr för iden var ju bra men så är det ju det där med plasten som delvis bränner sönder växterna.

ingrid
Veganvarg
Mm, jag har märkt att det blir oändligt hett därinne.
Har funderat på att skaffa nått tunt tyg som man kan slänga över växthuset mitt på dagen.

Vill ju inte att plantorna ska dö.. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon