Full version: Hur skickar jag..
buzz
..en planta med post som jag vill ska komma fram någorlunda hel och som är ca en dm lång?? blink.gif
Ska ju helst inte väga för mycket heller.
AndreasBlomquist
har för mig jag har läst om folk här som skickar i tomma toarullar och sen in i en Jiffypåse..
Storåtjejen
Väl ursköljda mjölkpaket går också bra, om man räknar med att det ska gå som skrymmande = + 11:- Fiskpinnepaket om det är lite plattare planta, då går det som vanligt brev.
När jag skickar lägger jag även sticklingen i bubbelplast, för att den inte ska bli tillplattad.
buzz
Tack för svaren! smile.gif
buzz
En sak till...går det bra för växter att köra med klassikern att bli insvepta i vått papper när de skickas. Eller finns det bättre alternativ för att hålla dem pigga?
Storåtjejen
Jag sätter alltid lite vått papper runt om och sveper sen in det med gladpack och teipar. Det är vad jag gör, och mig veterligt har mina sticklingar alltid kommit fram i bra skick. + bubbelplasten om allt tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon