Meliss
Har inte plats för min pumpa!! Kom på att jag har ett slitet sommardäck som jag kanske kan plantera i, inte så snyggt men plantan växer ju över däcket snart. Är däcket för litet? Tänkte att jag ev kunde fylla däcket med kossa på påse. Räcker det?
Fattar inte hur jag kunde glömma av min pumpaplanta! wacko.gif
guns
Jag tror säkert att den trivs, bara den får tillräckligt med gösel och får ringla iväg i solen
Meliss
CITAT (guns @ 09-05-2006, 22:11)
Jag tror säkert att den trivs, bara den får tillräckligt med gösel och får ringla iväg i solen

Vad bra! Då testar jag det. Jag var lite orolig att det är för litet för den men om jag gödslar mkt kanske det klarar sig! smile.gif
Gurkan
Kan du inte gräva ett hål, blanda med kogödsel och fylla tillbaks, lägga däcket uppepå och fyll resten med mera kogödsel så att rötterna lättare kan tränga ner en bit i marken också.

En pumpaplanta kan ju bli rejält stor = drar mycket vatten och näring, så det är nog bra om rötterna kan breda ut sig neråt.

Jag ska också odla pumpa i ett däck men jag har inte grävt ... mitt däck kommer från en traktor o är över 2m i diameter ! laugh.gif Hällde i 5 skottkärror hästgödsel igår, ska ha 4 olika prydnadspumpor i det.
Meliss
CITAT (Gurkan @ 10-05-2006, 11:36)
Kan du inte gräva ett hål, blanda med kogödsel och fylla tillbaks, lägga däcket uppepå och fyll resten med mera kogödsel så att rötterna lättare kan tränga ner en bit i marken också.

En pumpaplanta kan ju bli rejält stor = drar mycket vatten och näring, så det är nog bra om rötterna kan breda ut sig neråt.

Jag ska också odla pumpa i ett däck men jag har inte grävt ... mitt däck kommer från en traktor o är över 2m i diameter ! laugh.gif Hällde i 5 skottkärror hästgödsel igår, ska ha 4 olika prydnadspumpor i det.

WOW! 2 meter! Ja, det var faktiskt rätt smart det där med att gräva ner en liten bit. Kanske att jag kan sno ett yttepyttehörn från potatisodlingen. Kan offra en potatis och sen bygga upp på höjden.

Har engagerat halva bekantskapskretsen efter hästgödsel nu. rolleyes.gif
nina L
Jag odlar min pumpa på min trädgårdskompost som ligger i solen. Jag fyller på med lite mer jord om inte löven och riset är är tillräckligt förmultnat. Sen lägger jag i hönsgödsel. Det brukar fungera bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon