Igår gjorde jag bort mig när jag var ute på balkongen och fixade bland växterna. Det är så att jag har en liten vattenväxtavdelning med pump i, så en sladd är något synlig på ett ställe. Där satt det något gult som påminde om små avlånga sugkoppar på avstånd. Tänkte det var ett konstigt ställe för något att sitta på, så jag tog bort det. Då märkte jag att det var klibbigt och jag tog en närmre titt och konstaterade att det var ägg från min nyckelpiga.

Väldans konstigt ställe attt lägga ägg på, med tanke på att det finns mängder med växter på min balkong och en del bladlöss här och var (därav min vän nyckelpigan). Försökte i efterhand kleta dit äggen på undersidan av ett blad istället, men frågan är om det fortfarande kan bli små larver av det!???
Det är synd om lilla nyckelpigan som har kämpat för att lägga ägg och så kommer jag och förstör det...Det som dessutom var min gratis biologiska bekämpning mot bladlöss och annan ohyra!!!

Är det nån som vet om nyckelpigan klarar av att lägga fler ägg, eller är det kört nu?
Kanske borde jag värva fler nyckelpigor till min balkong.....