Bergstedt
Så här såg en av mina sex "indianer" ut idag när han besteg det enorma svarta berget Mount Mamma.

De är idag 17 dagar gamla och de börjar äntligen bli små hundar av dem.

Söta eller söta???????

Tyvärr innebär de att trädgården blir en smula lidande men vad gör det???? wub.gif
Anki på Öland
Definitivt söta tycker jag!! wub.gif
Anki
tonic
Mycket söta wub.gif wub.gif
Trädgården får vänta. smile.gif
Kathy
Naaaaaaaaaaww..........så söt!!! wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Ramoth
Snart är de stora nog att vara med i trädgården.
Då får du se upp så det blir någon trädgård kvar tongue.gif wub.gif
Bergstedt
Nja jag hade förståss tänkt att de flesta ska flytta - om jag hittar bra hem till dem....

Men en del trädgårdsskötsel lär de väl klara av.... rolleyes.gif
cic
Vad är det för ras..? Ser liiite ut som flat..
Bergstedt
Jag hoppas att det ser MYCKET ut som flat! rolleyes.gif

För det är nämligen det det är! biggrin.gif
cic
Åh! wub.gif Då ska dom blir så här söta..

wub.gif
Bergstedt
Japp - så söta ska de bli!

Är det din valp på bilderna?

Hur gammal är den nu?

Så här såg sonen & en indian ut idag.

AnitaO
Bedååårande wub.gif
Så klart att trädgården får vänta tongue.gif
cic
CITAT (Bergstedt @ 11-05-2006, 22:01)
Japp - så söta ska de bli!

Är det din valp på bilderna?

Hur gammal är den nu?

Det är min lilla Keno på bilderna från förra sommaren. Han är nu 13 månader och kaxigast i hela världen! laugh.gif rolleyes.gif

Det finns massor av bilder på honom i mitt album. wub.gif
Bergstedt
Så söt! biggrin.gif

Och hans officiella namn är????
zaaritha
De som kan motstå valpar o kattungar måtte ha ett iskallt hjärta! wub.gif
cic
CITAT (Bergstedt @ 12-05-2006, 23:26)
Så söt! biggrin.gif

Och hans officiella namn är????

Menar du kennelnamn? Needful Nilo. Han kommer från gotland, därav namnet Keno.. Vi ska dit på valpträff nu i sommar.
Bergstedt
Det var en riktigt liten jakt-kille ni har där!

Jagar ni med honom?

För övrigt känner jag faktiskt en flat till som heter Keno...

Idag har valparna flyttat till tvättstugan, ätit mat och fått klorna klippta! rolleyes.gif Kul för dem att få dubbelt så stort att röra sig på!
cic
Nä, vi jagar inte "på riktigt", men vi tränar en del. Och mer ska det bli. Just nu ligger fokus på att få honom att lämna ifrån sig apporten.. Tror i och för sig att vi kommer lägga mest energi på lydnad. Han är otroligt duktig redan och det vore dumt att inte fortsätta med nåt han är bra på och som han gillar.

Ja han är en riktig jaktflat. Antar att det är det som gör att många tror att han är en tik. Fast han klart och tydligt följer rasstandard. Tycker ofta att jag ser hundar som är så stora nu för tiden. Vad beror det på? (Jag begriper ju såklart att det beror på aveln.. Men jag undrar hur det kommer sig att man vill att hundarna ska bli större hela tiden?)

En till flat som heter Keno?! Wow. Var?

Åh, flytta till tvättstugan.. Vilken lyx! biggrin.gif
Bergstedt
Jag ägnar mig också mest åt lydnad och "påsapportering"... En och annan riktig jakt nlir det väl men inte alltför ofta.

Ja flattarna har ju haft problem med att de är för stora men när det blev mätning på dem på utställning så upptäckte man ju att det inte var ett så stort problem. En och annan storvinnare finns det ju som är MYCKET för stor, det kanske är det som är problemet?

Min tik tex blir alltid mätt till 58 cm (en tik ska vara 56-59) och då brukar domarna säga:
-Är hon verkligen bara 58? Jag trodde att hon var större... rolleyes.gif

Valparna ser fina ut men telefonen är helt död! Jag har flera hanar kvar, du vet ingen som är intresserad?

Den andra Keno hittar du här!

http://www.gilliam.se/
cic
Åh.. Jag skulle gärna ha en till.. Men det får dröja nåt år till. Har du någon hemsida? Är alla valparna svarta?

Jag tycker det är konstigt att "storvinnare" (eller vinnare över huvudtaget) är för stora enligt rasstandard och att det är okej. Jag menar, om dom inte skulle ha "rätt nos" kommer man ju inte långt. Och jag förstår inte skillnaden. Antingen så finns det en standard som säger hur hunden "ska" se ut och då går man efter det, eller så är det inte så viktigt och då får en flat vara hur stor som helst. Men det fenomenet ser jag hos många hundraser, inte bara flat.
Bergstedt
Jo visst är det så på många raser - jag antar att det är lätare att se en större hund i ringen huh.gif ????

Alla valparna är svarta och de bär bara på svarta anlag. Min tik Diva ska bara ha svarta anlag enligt vad stamtavlan säger (100 % säkert är det väl kanske inte men hon har bara fått svart hittills) medan Dogge som är pappa är DNA testad och han lämnar bara svart.

Jag hade som vanligt MÅNGA tikar tingade och fick 5 hanar och en tik och tiken stannar här! biggrin.gif

Jo visst har jag en hemsida www.tagg.biz/Eva Välkommen dit! Glöm inte att skriva i gästboken!
cic
Jag kanske har en intresserad hundköpare. Min sambo ska höra ett varv till. Jag lämnar ut din hemsida.
Bergstedt
Vad spännade!

Jag är ju liiite nervös för att jag ska bli kvar med en hel drös samtidigt som jag tycker att det är en smula underligt. Diva är (i mina ögon en supertik *ler*) och både hon och Dogge har ju ganska mycket meriter. Båda två har ju lämnat bra valpar tidigare.

Detta samtidigt som jag har vänner som parar ganska omeriterade tikar med mediokra hanar och får sålt alla valparna rolleyes.gif . Men jag såg att tom Ragnhild på Almanza sitter med hanvalpar kvar - en överhettad marknad kanske? wub.gif

Ni får gärna lämna ut hemsideadressen.

www.tagg.biz/Eva
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon