Madeleine1
Som vanligt kommer jag igång alldeles för sent med sådd av tomaterna, får fröna att gro, börjar vänja de pyttesmå vid utomhusklimatet, bränner bladen med solen, flyttar in dem igen, går i dagar och funderar på när jag ska prova att försöka igen, går i dagar och funderar på om jag ska plantera om dem och gör det till slut och får om jag har tur ett par 'pyttesmå-stenhårda-tomater-som-inte-hinner-mogna' (men goda ändå) precis innan frosten kommer.

Vad ska jag göra?!?! Just nu befinner jag mig någonstans kring att ha pyttesmå tomatplantor som inte är utvanda riktigt i en sån där praktisk sålåda där man bara trycker ut dem när det är dags (minns inte vad den heter).

Jag är hopplös! sad.gif wacko.gif blink.gif

Men vad ska jag göra? Är det kört med årets plantor?
Carex
köpa färdiga i affären?smile.gif om du ändå inte känner att du lyckas är det inte roligt, och då är det ingen idé. Köp du de plantor som finns i affärerna nu, hos mig finns det kanske ett tiotal sorter att välja på.
ingrid fuxwall
Ett år satte sambon ut alla tomatplantorna i maj, nästa natt blev det frost och alla dog mad.gif

Då sådde jag nya frön och vi fick en massa tomater det året, fast om det var ett extremt bra år det året - vet ej.

ingrid
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon