Full version: pensee pelargon
Leia
Har inhandlat min första pensee pelargon. Någon som har några tips om dessa? Är de tåliga som en vanlig Zonal eller lite svårare som de engelska?

Min fick flytta ut direkt, går det så går det, jag har för fullt i fönstren... smile.gif rolleyes.gif
Ullet
Var har du hittat nåt så gulligt? *vill ha* Skötselråd har jag ingen aning om, den har blad som en zonal ser det ut som men både änglar o uniker vill ju ha skötsel som engelska som jag förstått det. Vill du byta stickling så pm:a mig, jag har lite att välja på, den där vill jag verkligen ha. *S*
Leia
CITAT (Ullet @ 10-05-2006, 14:00)
Var har du hittat nåt så gulligt?

På min Ica affär som jag jobbar på!
Fick även in French vanilla på jobbet!
En av mina kunder som är med i pelargon sällskapet är djupt imponerad av att vi har lite mer "ovanliga" (för att vara på Ica alltså tongue.gif ) sorter.
Pratade med henne och hon sa att pensee pelargonerna är tåliga och inte svåra att övervintra. Så det verkar ju bra!
Ullet! Klart du ska ha en stickling! Men jag pm.ar dig senare, jag är bara "inne" en snabbis!
Anki på Öland
Jag har aldrig lyckats klara en pensepelargon... sad.gif Varken dom eller dom Engelska. Först ramlar blommorna, sen skrumpnar bladen ihop och så dör den...... sad.gif sad.gif
Men dom är söta!!! Hoppas du lyckas bättre!!
Anki
Ullet
Förlåt Anki att jag skrattar, men en del sorters blommor har man bara inte tur med. Hur enkla dom än är. Hos mig får alltid, jag säger ALLTID murgrönan toppskottskvalster o skrumpnar ihop o dör.
Inte så kul, alla andras murgrönor är snygga o stora, mina dör döden död. *S*
Linda_A
CITAT (Anki på Öland @ 10-05-2006, 19:47)
Jag har aldrig lyckats klara en pensepelargon... sad.gif Varken dom eller dom Engelska.

Hos mig är det verkligen tvärt om, vildarna är inte så förtjusta i mig.
Medans mina engelska verkar trivas hur bra som helst. tongue.gif
Zazu
CITAT (Leia @ 10-05-2006, 15:28)

vilken ica-affär är det? blink.gif
Leia
CITAT (Zazu @ 10-05-2006, 21:45)

Nere på Vretgränd.
Men det finns inte alltid pelargoner, ibland har vi faktiskt inga blommor alls, eller väldigt ledsna blommor ibland. Väldigt ojämnt är det! Beror på vem som jobbar och tillgången på pelargoner beror på chefens sinnesstämmning och/eller om vi som jobbar har några speciella önskemål för tillfället! laugh.gif
Zazu
CITAT (Leia @ 11-05-2006, 07:41)
CITAT (Zazu @ 10-05-2006, 21:45)

Nere på Vretgränd.
Men det finns inte alltid pelargoner, ibland har vi faktiskt inga blommor alls, eller väldigt ledsna blommor ibland. Väldigt ojämnt är det! Beror på vem som jobbar och tillgången på pelargoner beror på chefens sinnesstämmning och/eller om vi som jobbar har några speciella önskemål för tillfället! laugh.gif

åhå..
då kanske man ska titta förbi då tongue.gif
Leia
CITAT (Zazu @ 11-05-2006, 07:24)
då kanske man ska titta förbi då tongue.gif

Gör det! Men som sagt jag kan inte lova att det finns nåt´att ha varje dag! biggrin.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon