Full version: Valpisar
Leia
Var hem till en jobbarkompis igår som hade 4 blandisvalpar (boxer/labbe)på 9 veckor hemma. De kom från Irland i lördags och ska bo hos henne några veckor tills deras nya ägare ska köpa dem.
här finns bilder på Jason, Joey och Jake
Den fjärde valpen har de inte satt ut bild på ännu för han var lite dålig och sov mest... sad.gif

Men de var så söta! wub.gif
malin72
den här sidan är jag inne på jätte ofta blir så lycklig när jag ser deras nya hem och att dom blir älskade....
usch så vidrigt dom behandlar djur i andra länder sad.gif
då har din jobbarkompis lite att göra nu då wub.gif
Leia
Ja, jösses vad med jobb hon har! Men hon tyckte att det var bra att ha något att skylla på när skolarbetet blir lidande tongue.gif (hon jobbar bara extra hos oss)
Valparna har tyvärr varit fulla med lus och fått starka mediciner, så de har varit ganska medtagna. sad.gif De var en dag från att tas bort på Irland så jag hoppas att de får ett bra liv här i Sverige istället.
Jobbarkompisens bästis är nu lovad att få köpa "Joey". Tydligen jätte många intresserade men föreningen är noga med var de hamnar och kollar upp blivande ägare så gott det går! Och de försöker även att matcha individerna med vad de tror ägarna kommer att klara av. Denna lilla Joey tex. var absolut tuffast trots att han var minst, så jag hoppas att hon kommer att klara av honom. Känner henne inte så jag vet inte riktigt vad hon har för hunderfarenhet. Men jag har för mig att jobbarkompisen har nämnt att den tjejen har haft Schäfer förut så det ska nog gå bra! smile.gif
Linda_A
En liten fråga bara som dyker upp när man ser dessa bullandterrier hundar.

Vet ni vad de har varit med om?

En känsla som jag får bara att det låter som att det kan vara himla krävande hundar som inte bör hamna i fel händer om de har varit om det som det finns en viss risk för. (antar jag) sleep.gif

Kom på att jag antog att Leia jobbade med dessa hundar och det kanke hon inte alls gör. laugh.gif
Leia
CITAT (Linda_A @ 10-05-2006, 10:39)
En liten fråga bara som dyker upp när man ser dessa bullandterrier hundar.

Vet ni vad de har varit med om?

En känsla som jag får bara att det låter som att det kan vara himla krävande hundar som inte bör hamna i fel händer om de har varit om det som det finns en viss risk för. (antar jag) sleep.gif

Kom på att jag antog att Leia jobbade med dessa hundar och det kanke hon inte alls gör. laugh.gif

Nej! Jag var bara och gosade med valparna som min jobbarkompis är fosterfamilj till i några veckor, medans de blivande ägarrna "kollas upp" av föreningen.

Och några "bullandterrier" var de inte, blandning mellan boxer och labrador var de!
Linda_A
Fast om du scrollade lite längre ner på sidan som du länkade till så kom du till bullandterrierblandraser.

Och jag la till att jag kom på att du troligen inte jobbade med dem.

Sen är det väl inte så konstigt att man undrar i vilka händer de kommer till faktiskt..
Leia
Fast nu kom jag på att du kanske syftade på de andra hundarna de hade med på sidan. rolleyes.gif
Och då håller jag med dig fullständigt. "Amstaff", Pitbull och liknande bör absolut inte hamna i "fel" händer. Själv är jag inte speciellt förtjust i dessa raser. Har dålig erfarenhet av dem.... Men det berodde antagligen på att ägarna inte klarat av dem. wink.gif
Leia
CITAT (Linda_A @ 10-05-2006, 12:12)
Fast om du scrollade lite längre ner på sidan som du länkade till så kom du till bullandterrierblandraser.

Och jag la till att jag kom på att du troligen inte jobbade med dem.

Sen är det väl inte så konstigt att man undrar i vilka händer de kommer till faktiskt..

Ser att du redan hade svarat!
Menade inte att det var konstigt att du undrade! Jag glömde trycka in några sådana här: smile.gif wub.gif Det skrivna ordet kan vara svårt att tolka sinnesstämmningen på annars! biggrin.gif wub.gif
Linda_A
CITAT (Leia @ 10-05-2006, 12:15)
Fast nu kom jag på att du kanske syftade på de andra hundarna de hade med på sidan. rolleyes.gif
Och då håller jag med dig fullständigt. "Amstaff", Pitbull och liknande bör absolut inte hamna i "fel" händer. Själv är jag inte speciellt förtjust i dessa raser. Har dålig erfarenhet av dem.... Men det berodde antagligen på att ägarna inte klarat av dem. wink.gif

Hehe jag är förtjust i dem. Lika bra att säga så när man har en själv hemma annars blir Maya lessen ju. tongue.gif

Men jag håller med att det krävs en viss hand. Speciellt om hunden kanske varit med om saker gör att hunden blir mera krävande.

Men jag förstår folk som tycker att de är jobbiga hundar samtidigt som jag tycker att de är underbara hundar i rätt händer. Och jag är osäker på om en snyfhistoria leder till rätt händer faktiskt.
Fast detta har inte så mycket med saken att göra.

Och för att lägga till valparna verkar otroligt goa!
wub.gif

Jag har ju redan glömt bort hur "jobbig" valptiden var! Vill gosa med valpmage ju! laugh.gif
Leia
CITAT (Linda_A @ 10-05-2006, 12:26)
Jag har ju redan glömt bort hur "jobbig" valptiden var! Vill gosa med valpmage ju! laugh.gif

Den tigrerade valpen hade den största valpmage jag någonsin sett! biggrin.gif wub.gif Den gungade hit och dit när han skuttade fram wub.gif
Och sedan så luktar de ju så ljuvligt! wub.gif

Du Linda, jag tror säkert att dessa tuffa raser kan vara hur mysiga som helst i rätt händer, jag har bara haft oturen att träffa på ett par inte så mysiga och snälla.... sad.gif
Linda_A
Haha låter heeelt underbart!

Minns och saknar denna lilla mage. Nu är den ju hårig och inte alls lika pussvänlig, även det går ibland. *S*

Nä jag förstår vad du menar exakt. Tyvärr så har de kommit ut till helt fel människor. mad.gif sad.gif
Anki på Öland
Söta valpar, det är ju alla valpar, men jag har, när jag tittar på både Blocket och hundsiter med försäljning och omplacering på, svårt att förstå varför man skall ta hit omplaceringshundar och blandrasvalpar från andra länder, som om det inte fanns tillräckligt av "våra egna" hundar som behöver goda hem! Både vad gäller vuxna hundar som behöver omplaceras och blandrasvalpar av alla storlekar och sorter.
Det finns ju alltid ett otal 10-månaders storvuxna blandraser, oftast hanhundar, där man plötsligt fått tidsbrist, allergi och allsjöns olika hinder från att ha kvar hunden.
Borde vi inte se till att sopa rent framför vår egen dörr innan vi börjar "rädda" väldens alla hundar?????
Anki
Leia
CITAT (Anki på Öland @ 10-05-2006, 21:29)
Borde vi inte se till att sopa rent framför vår egen dörr innan vi börjar "rädda" väldens alla hundar?????
Anki

Absolut, håller med dig. Dessutom så får de göra en ganska så tuff resa. Sambon jobbar på arlanda och han säger att han skulle aldrig ta en hund som har fått flyga i lastutrymmet. Det är ett sådant oljud där så han är övertygad om att det måste påverka de stackars liven. sad.gif

Men det där med att sopa rent framför sin egen dörr... Vi har en ganska hög arbetslöshet, men ändå låter vi fler människor komma hit och bosätta sig...(nu blir jag väll lynchad tongue.gif )
tonic
Håller med Anki till hundra %. smile.gif
Det finns mängder av hundar som bor på pang här i landet och som behöver ett nytt hem. smile.gif smile.gif
Som sagt, alla valpar är söta, men dom blir stora och tonåringar också. wink.gif wink.gif

Leia. Inte blir du väl hallsuggen för en åsikt? ohmy.gif
Tror att invandringen av flyktingar, styrs internationellt. Vi kan inte bestämma det själva.
Sedan kan jag inte direkt jämnföra mäniskor med djur, även om jag får ut mer av djur än av mäniskor unsure.gif unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon