Hann liksom inte med att så chilifrön i år. Brukar annars ha många sorter i mitt växthus. Undrar därför om någon vet var man kan få tag i färdiga plantor. Gärna sådana som går att skicka med posten.
Gurkan
10-05-2006, 23:15
Kolla din mail.
linlin
15-05-2006, 21:15
Vet någon här på forumet vart man kan få tag på chiliplantor här i Uppsala? Har tittat både på Blomsterlandet och Plantagen, men inte hittat någon alls
mvh Linda
Tera
15-05-2006, 21:44
Jag har sett chiliplantor på plantagen i Uppsala för nån vecka sen. Men kanske är de slut... hälsar/Teresia
linlin
15-05-2006, 21:56
Jag var där för drygt någon vecka sedan (tisdagen). Men då såg jag inga chiliplantor. Man kanske ska ta sig en cykeltur dit igen för att se om de har några kvar. Är ju för övrigt kul att gå omkring i blomsteraffärer. Tack för tipset! Men finns det någon annan bra blomsteraffärer eller plantskolor här i Uppsala förutom blomsterlandet och plantagen (affärer)?
mvh Linda
Lady Hamilton
16-05-2006, 07:08
Kolla på Coop De säljer sådana plantor nu
Monarda
20-05-2006, 16:25
Köpte chili på Blomsterriket idag. En sort som jag aldrig sett förut, "Stribet chili, Stribella" stod det på etiketten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.