jennyp
Varit sugen lnge och nu nr jag sg en st liten rotad stickling p tradera kunde jag inte hlla mig. Det var nra gat att jag inte fick den men det gick vgen smile.gif

En Anulata blev det som frsta alldeles egna hoya smile.gif *njd*

Nu undrar jag s klart - vad vill den ha fr jord nr den kommer fram - hur ska jag gra fr att den ska trivas bra direkt frn brjan?
Linda_A
Grattis och vlkommen i klubben! biggrin.gif

Borde vl inte sga att du hade kunnat ftt flera mot enbart resekostnaden istllet men det r en annan frga. biggrin.gif

Jag brukar stta dem lite i vatten nr jag fr hem dem frst men det r vl inte riktigt ett mste. r den orotad eller inte?

Jordblandningar finns det lika mnga som det finns hoyamnniskor.

Jag tycker inte att det viktigaste r jorden mnga gnger, utan snarare storleken p krukan. Desto mindre, desto bttre trivs de hos mig.

Jordbladningen som jag anvnder bestr av detta
3 delar jord
1 del perlite
1 del vermiculite

Jag anvnde innan orkidekompost men funderar p att g ver till lecakulor istllet. Och har gjort det vilket tycks funka helt okej.
jennyp
hehe jo jag mindes att du sa att jag kan f lite sticklingar av dig, och det tnker jag fortstta komma ihg wink.gif nu ska gaia till att lpa vilken dag som helst men sen tycker jag det r dags fr hundpromenad igen.

Den r rotad och har fyra blad som jag kan se p bilden.
Linda_A
Tycker jag lter som en trevlig ide! biggrin.gif Fast d brjar vl Maya lpa. *s*

D tycker jag att du ska stoppa den direkt i jord. Kanske fr att vara extra vnligt med en pse runt krukan och hela det kret. (jag r oftast fr lat fr det)
titti49zon6
Men Jenny, varfr sa du inte att du var intresserad av hoya nr du var till mig,har ju en bricka med rotade sticklingar som du kunde ha ftt av wub.gif
catlady
Hej hoyagalningar wink.gif
Vad r detta ni skriver om att ni GER bort hoya-sticklingar?! Det lter ju alldeles finfint. Jag trodde man var tvungen att ha ngot att ge i utbyte? r det ngon av er som bor i nrheten av eller i sydvstra Skne? I s fall r jag definitivt intresserad av sm hoyabebisar! smile.gif wub.gif
titti49zon6
Eftersom Jenny r min systerdotter kan jag ju inte ta betalt och lika r det med vnner som jag byter eller ger plantor av allehanda slag wub.gif
vxter r till fr att spridas vnner emellan om nn ska tjna pengar r det vl blomsterhandlarna, vi andra kan vl vara genersa eller? wink.gif
Linda_A
Och jag knner Jenny "privat" med och har lovat henne innan ngra sticklingar som tack fr att jag fr lra mig av henne och Gaia. S att maya fr skmmas lite . biggrin.gif biggrin.gif

Och inte bor jag i nordvstra skne hellre. tongue.gif
catlady
Jaha... det var ju synd. sad.gif
Linda_A
CITAT (catlady @ 13-05-2006, 12:30)
Jaha... det var ju synd. sad.gif

wink.gif Fast om du ngon gng kommer till nordstra skne s kanske vi kan diskutera saken. wub.gif
jennyp
CITAT (titti49 @ 11-05-2006, 09:41)
Men Jenny, varfr sa du inte att du var intresserad av hoya nr du var till mig,har ju en bricka med rotade sticklingar som du kunde ha ftt av wub.gif

det tnkte jag inte p d ju smile.gif
titti49zon6
Jenny om du vill kan jag skicka ngra sticklingar till dig rolleyes.gif
Du kan ju skicka till mig nr du ftt dig en rejl samling eller ta med dig nsta gng du kommer upp
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon